En dat is 't? Als ik een woonplaats in België heb kan ik een Belgisch kenteken krijgen? Hoe zit het met Nederlanders die Belgische bedrijven hebben?voor zover ik weet is het kenteken in Belgique afhankelijk van je domicilie. Is je domiciie in Nederland dan rijd je met een Nederlandse plaat, is je domicilie in Belgique dan krijg je het felbegeerde rood/wit kenteken (wat binnenkort dus een collectors item zal zijn! )
domicilie is niet enkel woonplaats. een woonplaats kan ook verblijfplaats zijn.En dat is 't? Als ik een woonplaats in België heb kan ik een Belgisch kenteken krijgen? Hoe zit het met Nederlanders die Belgische bedrijven hebben?voor zover ik weet is het kenteken in Belgique afhankelijk van je domicilie. Is je domiciie in Nederland dan rijd je met een Nederlandse plaat, is je domicilie in Belgique dan krijg je het felbegeerde rood/wit kenteken (wat binnenkort dus een collectors item zal zijn! )
Gaat het rood/wit kenteken de deur uit of waarom is het een collector's item?
Uit mijn contract:domicilie is niet enkel woonplaats. een woonplaats kan ook verblijfplaats zijn.En dat is 't? Als ik een woonplaats in België heb kan ik een Belgisch kenteken krijgen? Hoe zit het met Nederlanders die Belgische bedrijven hebben?voor zover ik weet is het kenteken in Belgique afhankelijk van je domicilie. Is je domiciie in Nederland dan rijd je met een Nederlandse plaat, is je domicilie in Belgique dan krijg je het felbegeerde rood/wit kenteken (wat binnenkort dus een collectors item zal zijn! )
Gaat het rood/wit kenteken de deur uit of waarom is het een collector's item?
het "collector's item" is een witze: zie:
http://www.vlaamsbelang.org/0/7524/" onclick="window.open(this.href);return false;
niet zozeer het standpunt van de partij, maar de werkelijkheid die weer eens de fictie overtreft; Ik houd mijn wit/rood ding alvast bij...
Ah daar was ik dan toch alweer bang voor. Zal moeten wachten tot ik een "vaste" verblijfplaats heb dan.hewel... dan kun je je daar NIET domicilieren, en kan je ook geen gegeerde WIT/RODE kentekenplaat krijgen terwijl de rest van de wereld met GEEL/ZWART zal rondrijden.....
[Niet ter zake doend nodeloos cynisme verwijderd, gelieve bij het onderwerp door de poster gesteld te blijven: Vandebos]
Daar ik een rijksregisternummer heb en sta ingeschreven in de gemeente Leuven, kan ik toch een Belgisch kenteken krijgen?Artikel 3 Koninklijk besluit van 20 juli 2001 betreffende de inschrijving van voertuigen:
§1. De personen die in België verblijven schrijven de voertuigen die zij wensen in het verkeer te brengen in in het repertorium van de voertuigen bedoeld in artikel 6, zelfs indien deze voertuigen reeds in het buitenland zijn ingeschreven.
Het verblijf in België houdt in dat deze personen voldoen aan één van de volgende voorwaarden :
a) ingeschreven zijn in de bevolkingsregisters van een Belgische gemeente;
b) ingeschreven zijn in de Belgische Kruispuntbank van Ondernemingen als rechtspersoon;
c) als rechtspersoon opgericht zijn door of krachtens het internationaal of buitenlands recht en beschikken over een vaste verblijfplaats in België waar het voertuig beheerd of gebruikt wordt.
a) ingeschreven zijn in de bevolkingsregisters van een Belgische gemeente;"
hewel! in welke gemeente sta je dan gedomicilieerd (= lees "vaste verblijfplaats"? (daarover had ik het dus: DOMICILIERING in Belgique = "vaste verblijfplaats", heb je die of heb je die niet? je kan maar één vaste verblijfplaats hebben)Ah daar was ik dan toch alweer bang voor. Zal moeten wachten tot ik een "vaste" verblijfplaats heb dan.
De personen die in België verblijven schrijven de voertuigen die zij wensen in het verkeer te brengen in in het repertorium van de voertuigen bedoeld in artikel 6, zelfs indien deze voertuigen reeds in het buitenland zijn ingeschreven.waaruit besluit U dat?Dus een voertuig kan ingeschreven zijn in twee landen.
Dan betaal je twee keer verkeersbelasting?
Mag je dan je twee nummerplaten aan je wagen hangen?