borstvoeding

JPV
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

Re: borstvoeding

#31 , 18 jul 2010 08:35

1) dringend , wat had ze dan ?
2) en hoe zit het met een baby eten geven in de radiografie ? aangezien het zo dringend was kon er ook geen 3 kwartiers gewacht worden tot na het zogen .
3) reageren ministers ook als jij wat te lang pijn hebt of enkel als de camera's draaien ?
toen de energie prijzen met 20% stegen reageerden ze ook voor de camera's dat het niet kon zijn
1) ze had haar ligamenten gescheurd. Pijnlijk dus.
2) geen enkel probleem om dit te doen... 't zijn haar benen waar er iets aan was hé. Bij mijn weten is dit nog altijd ver gelegen van de borsten ;).
3) ze hebben persoonlijk gereageerd, buiten de camera's om. Bij mijn weten heeft geen enkel ministerie daarover gecommuniceerd naar de pers.
maar actie gaan voeren mee uw baby , das erg .
hallo... ze is geen actie gaan voeren, ze was haar kind aan het borstvoeden toen er daar iemand een opmerking over maakte. Wat moest ze doen, haar kind dumpen en dan pas klagen?

Jureca
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv

#32 , 18 jul 2010 10:52

Wat mij eigenlijk nog het meest schokte was dat de directie van het ziekenhuis weinig loyaal was tegenover haar eigen personeel en meer begaan was met haar imago.

Lex

#33 , 18 jul 2010 13:47

Wat mij eigenlijk nog het meest schokte was dat de directie van het ziekenhuis weinig loyaal was tegenover haar eigen personeel en meer begaan was met haar imago.
Voor zover ik het verhaal volg, was het argument van de spoedarts dat het niet mocht volgens het huishoudelijk reglement terwijl er helemaal geen dergelijke regel was....dan is het toch maar logisch dat het ziekenhuis afstand neemt van de arts?
Wat is de essentie van een huishoudelijk reglement als artsen zelf gaan bepalen van wat mag en wat niet mag?

Reclame

Vandebos

#34 , 19 jul 2010 21:53

Het verhaal is nog niet gedaan...
AALST - De arts die vorige week betrokken was bij het borstvoedingsconflict op de spoedafdeling van het Algemeen Ziekenhuis in Aalst, klaagt bij de syndicaten het slechte statuut van de ziekenhuisartsen aan. 'Een arts wordt de elementaire rechten van de verdediging ontnomen', zegt urgentiearts L V.

Vorige week woensdag bood A J zich met haar 3,5 maanden oude baby aan op de spoedafdeling van het ASZ in Aalst. Er ontstond een conflict over de plaats waar de vrouw borstvoeding mocht geven. De politie werd erbij gehaald en volgens J beschuldigden die haar van 'obsceen' gedrag.

De aanwezige urgentie-arts nuanceert het verhaal en zegt dat hij niet eens gehoord werd. 'Meer zelfs, ik werd gevraagd om me low-profile op te stellen en geen verdere verklaringen af te leggen', zegt de betrokken spoedarts L V.

'Een arts wordt de elementaire rechten van verdediging ontnomen, hij wordt onder druk gezet om geen verklaringen af te leggen en zijn naam wordt nationaal door het slijk gehaald.'

V stuurde een brief naar het Vlaams Artsensyndicaat en het Verbond der Belgische Beroepsverenigingen van Geneesheren. 'Ik vraag steun aan de beroepsorganisatie en toon nogmaals aan dat één en ander scheef zit in de relatie ziekenhuisarts-beheerder. Ziekenhuisartsen komen steeds meer onder druk te staan van eisende patiënten. Het is opvallend dat ziekenhuisdirecties vaker verhalen van klagende patiënten voor waarheid aanschouwen, zonder geloof te hechten aan de versie van het ziekenhuispersoneel, als die al gehoord wordt'.
Bron: De Standaard.

Die kleine gaat een levenslang complex aan borsten en spoedartsen overhouden, De arts in kwestie heeft er nu al eentje.. :mrgreen:

Maar alle gekheid op een stokje, ik kan A J alleen maar overschot van gelijk geven. Als borstvoeding nu al als obsceen wordt beschouwd... dat we dan maar de Nikab invoeren in plaats van hem te verbieden.

xena

#35 , 20 jul 2010 10:50

3) ze hebben persoonlijk gereageerd, buiten de camera's om. Bij mijn weten heeft geen enkel ministerie daarover gecommuniceerd naar de pers.
maar natuurlijk , hoe weet jij dan dat die ministers gereageerd hebben ,

hallo... ze is geen actie gaan voeren, ze was haar kind aan het borstvoeden toen er daar iemand een opmerking over maakte. Wat moest ze doen haar kind dumpen en dan pas klagen?
geen actie voeren zeg je , hebben die journalisten een glazen bol of werden zij door madam getipt ?
in een kamertje gaan borstvoeden is gelijk aan uw kind dumpen , begrijpen wie begrijpen kan .
blijven zitten en van uw oren maken is actie voeren , opnieuw aanschuiven is een uitvlucht als een ander haar man was erbij en kon perfect verder aanschuiven . tenzij die daar bij nodig is maar dan wil ik wel eens weten hoe die dan aan borstvoeding doen . waarschijnlijk moet die dan met de borsten staan schudden zoals een duivenmelker met een potje mais staat de schudden als die zijn duiven roept ....

Lanox
Juridisch actief: Nee

#36 , 20 jul 2010 11:10

Als borstvoeding nu al als obsceen wordt beschouwd... dat we dan maar de Nikab invoeren in plaats van hem te verbieden.
Kan je met zo een ding voor je neus nog lekker aan een borst lurken? :mrgreen:

JPV
Topic Starter

#37 , 20 jul 2010 12:00

mails van het kabinet.
hallo... ze is geen actie gaan voeren, ze was haar kind aan het borstvoeden toen er daar iemand een opmerking over maakte. Wat moest ze doen haar kind dumpen en dan pas klagen?
geen actie voeren zeg je , hebben die journalisten een glazen bol of werden zij door madam getipt ?
in een kamertje gaan borstvoeden is gelijk aan uw kind dumpen , begrijpen wie begrijpen kan .
blijven zitten en van uw oren maken is actie voeren , opnieuw aanschuiven is een uitvlucht als een ander haar man was erbij en kon perfect verder aanschuiven . tenzij die daar bij nodig is maar dan wil ik wel eens weten hoe die dan aan borstvoeding doen . waarschijnlijk moet die dan met de borsten staan schudden zoals een duivenmelker met een potje mais staat de schudden als die zijn duiven roept ....
Die vrouw voerde geen actie op het moment zelf (zoals jij beweerde). Pas toen ze thuis was heeft ze de media gecontacteerd. Daarna voerde ze dus actie en gezien zij werkzaam is voor een vereniging die het borstvoeden promoot, is het geïnterviewd worden terwijl je borstvoeding geeft dan de meest logsiche zaak.

Je kan het evengoed omdraaien, hé. Op het ogenblik dat de dokter haar het borstvoeden in het ziekenhuis (op weg naar de radiologie) wou verbieden, kan je dan evengoed spreken dat hij actie wou voeren op een moment dat hij zich diende bezig te houden met spoedgevallen ;).

Mevrouw voerde duidelijk geen actie aangezien ze rustig aangetroffen werd door de politie bij de radiologie én ze bij het secretariaat van de dienst radiologie ook gevraagd had of het borstvoeden in het ziekenhuis een probleem was. Wou ze actie voeren, dan had ze op dat moment zeker wel de pers kunnen contacteren en hen in het ziekenhuis zelf laten komen.

(met "haar kind dumpen en dan pas klagen" bedoelde ik dat jij haar het recht ontneemt om mét baby op het moment zelf de spoedarts tegen te spreken. Zoals reeds enkele keren hier gezegd is het niet de bedoeling van het ziekenhuis dat ze in een verborgen hoekje moest borstvoeding geven)

Let ook even op "http://www.asz.be/index.php/startpagina ... 72010.html", het ziekenhuis spreekt zelf duidelijk dat getuigen klacht ingediend hebben én omstaanders zich tegen de politie keerden. Nergens wordt er melding gemaakt dat mevrouw op een of andere manier actie voerde.

xena

#38 , 20 jul 2010 13:02

[/quote]mails van het kabinet. [/quote]

en die kan iedereen zomaar inkijken op hun website

politiekers die met de mensen inzitten hoe maak je dat nu geloofwaardig ? die hebben maar één doel zakken vullen .

JPV
Topic Starter

#39 , 20 jul 2010 13:04

mails van het kabinet. [/quote]

en die kan iedereen zomaar inkijken op hun website[/quote]die kunnen andere mensen citeren...

politiekers die met de mensen inzitten hoe maak je dat nu geloofwaardig ? die hebben maar één doel zakken vullen .
zucht....

Vandebos

#40 , 20 jul 2010 15:01

Aangezien deze thread is verwaterd tot een discussie tussen 2 posters waarbij de ene er ondanks alle andere beweringen van overtuigd blijft dat het om een politieke zet gaat en de andere dit stelselmatig blijft bestrijden leveren nieuwe posts geen meerwaarde op de naam van een debat waardig. Post gesloten.

Terug naar “Actuele Thema's”