en hoé gaat het RVA dat dan verifieren? Mag een alleenstaande invalide of werkloze nog bezoek ontvangen? En zo ja: hoeveel dagen per week, hoeveel uren per dag? Mag het bezoek blijven overnachten of moet dat aan de pastoor (RVA verantwoordelijke, CM personeel) worden aangevraagd? Hoeveel keer per maand mag dat gebeuren? Wie beslist dat en op welke basis?opgepast: dit geldt niet voor de RVA. Iemand die een relatie heeft met iemand anders waarbij men in de praktijk hoofdzakelijk samen woont, maar waarvan een van beide toch niet gedomicilieerd is in dat huis, zal als samenwonend beschouwd worden.Slechts één kamertje verhuren in uw huis zal, indien de huurder zich daar domicileert, beschouwd worden als samenwonen. Als de huurder zich er niet domicilieert is er geen enkel probleem.
RVA baseert zich principieel wel op domicilie, maar vergelijkt deze met de werkelijke situatie.
dat is dan zuivere discriminatie die op geen enkele juridische grond is gebaseerd.indien instanties kunnen aantonen dat er iemand constant bij u op uw adres vertoeft dan kan die persoon op zijn officieel adres ambtshalve geschrapt worden en bij u gedomicilieerd
Als uw dochter vertrokken is en haar adres nog niet wijzigde dan kan u vragen aan het gemeentbestuur om haar administratief te schrappen.dank U dat wist ik. ik ben niet gehuwd met mijn dochter."Voor de ziekte- en invaliditeitsuitkering betekent ‘Samenwonende’: met iemand samenwonen die een inkomen heeft dat hoger is dan een wettelijk bepaald bedrag. Of men al dan niet gehuwd is, speelt hierbij geen rol."
Maar ik weiger ervan uit te gaan dat mijn inkomen afhankelijk is van iemand die zonder mijn toestemming zijn domicilie op mijn adres kan plaatsen.
En bovendien zou ik willen dat ik net als andere normale mensen een deel van mijn huis kan verhuren zonder dat dit een inkorting van mijn inkomen betekent.
Zeker mensen met een fysieke beperking hebben er voordeel bij dat er nog iemand aanwezig is in de woning, daarvoor hoeft men geen gezamenlijke geldbuidel te hebben.
Mijn buurvrouw kan dus wel een of meerdere kamers verhuren zonder dat dit een negatief effect heeft op haar inkomen, en ik dus niet.
Als ik haar laat schrappen worden een heleboel andere dingen ook geschrapt. Het ging er niet om dat zijzelf haar adres al had veranderd, het gaat hem erom dat IK moest wachten tot HAAR wijkagent was langsgeweest.Als uw dochter vertrokken is en haar adres nog niet wijzigde dan kan u vragen aan het gemeentbestuur om haar administratief te schrappen.
ik heb géén extra hulp nodig buiten de reeds betalende extra hulp die ik nu gebruik en waarbij ik nergens in aanmerking kom voor enige bijstand . Ik vraag me ENKEL af wat de criteria zijn om ineens zonder enige persoonlijke inspraak als "samenwonende" te worden beschouwd. Met drastische gevolgen voor mijn persoonlijk inkomen.Indien u afhankelijk bent van hulp van derden dan kan u bij de FOD sociale zekerheid een bijkomende uitkering vragen(info bij het gemeenstbestuur of bij de sociale dienst van uw ziekenfonds) en/of U kan een PAB aanvragen bij het Vlaams agentschap voor personen met een handicap.
iemand die zonder enige kennis van zaken zoiets discriminatie noemt, die beschouw ik als iemand die emotioneel reageert. Zoals ik herhaaldelijk dien te zeggen, zoek eerst eens op wat discriminatie betekent vooraleer een belangrijk en zwaar woord te misbruiken.Maar kom, ik weet nu al dat er blijkbaar niemand enige concrete maatstaven kan geven, behalve "eensgezinswoning" waarbij ik dus wel kamers mag verhuren, maar dan meer moet derven dan ik huur krijg. Het blijft voor mij een geval van discriminatie.
niemand verplicht je om een uitkering aan te vragen. Wil je een uitkering, dan moet je de controle verdragen.Bovendien vind ik de zogenaamde maatregelen om te onderzoeken of iemand teveel met iemand omgaat en dan bijgevolg maar moet gekort worden op zijn uitkering helemaal een inbreuk op iemands privacy.
Ik heb helemaal geen probleem met controle van mijn ziekte en arbeidsongeschiktheid, ik vind ook dat het normaal is dat een werkzoekende gecontroleerd wordt op zwartwerk en sollicitatie.iemand die zonder enige kennis van zaken zoiets discriminatie noemt, die beschouw ik als iemand die emotioneel reageert. Zoals ik herhaaldelijk dien te zeggen, zoek eerst eens op wat discriminatie betekent vooraleer een belangrijk en zwaar woord te misbruiken.Maar kom, ik weet nu al dat er blijkbaar niemand enige concrete maatstaven kan geven, behalve "eensgezinswoning" waarbij ik dus wel kamers mag verhuren, maar dan meer moet derven dan ik huur krijg. Het blijft voor mij een geval van discriminatie.niemand verplicht je om een uitkering aan te vragen. Wil je een uitkering, dan moet je de controle verdragen.Bovendien vind ik de zogenaamde maatregelen om te onderzoeken of iemand teveel met iemand omgaat en dan bijgevolg maar moet gekort worden op zijn uitkering helemaal een inbreuk op iemands privacy.
Er wordt helemaal geen controle uitgevoerd of men KOSTENDELEND samenwoont! mijn dochter deelde helemaal geen kosten, als ik een kamer verhuur worden er geen kosten gedeeld behalve het betalen van huur en betalen van eigen energieverbruik. dit is geen kostendelend wonen volgens mij.geen zin om op emotionele posts te antwoorden, maar de werkwijze van de RVA is als volgt; men kijkt of de twee personen kostendelend wonen. Dit kan o.a. aangetoond worden doordat de auto van persoon X dag in, dag uit bij persoon Y staat; dat persoon X elke dag vertrekt van en naar zijn werk vanuit persoon Y zijn/haar huis, ...
nee. discriminatie is het onrechtmatig onderscheid maken tussen mensen of groepen.Ik heb helemaal geen probleem met controle van mijn ziekte en arbeidsongeschiktheid, ik vind ook dat het normaal is dat een werkzoekende gecontroleerd wordt op zwartwerk en sollicitatie.
Maar ik zie echt niet waarom men gaat moeten controleren met wie ik het bed al of niet deel en of die persoon x aantal keren per week voor mijn deur staat.
Iemand die geen uitkering ontvangt (weze het ziekteuitkering, weze het werkloosheid) die krijgt géén beperking van zijn inkomen als hij een kamer verhuurt. Is dat dan geen discriminatie?
door een deel van je huis, bedoeld voor 1 gezin, te verhuren verminder je je kosten en deel je op die manier je huishuur.Er wordt helemaal geen controle uitgevoerd of men KOSTENDELEND samenwoont! mijn dochter deelde helemaal geen kosten, als ik een kamer verhuur worden er geen kosten gedeeld behalve het betalen van huur en betalen van eigen energieverbruik. dit is geen kostendelend wonen volgens mij.
met een échte LAT-relatie heeft de RVA geen probleem.Zijn mensen met een LAT-relatie al of niet "samenwonend?"
toch wel: men kan in beroep gaan tegen de brief waarbij aangeduid wordt welk inkomen men krijgt van de mutualiteit. Dit kan voor de arbeidsrechtbank behandeld worden.Ik blijf erbij dat de criteria voor "samenwonen" totaal onterecht zijn, uit de lucht gegrepen en naast de kwestie. Bovendien is er bij mijn weten geen instantie waar men terechtkan met klachten.
Dat is een drogreden.door een deel van je huis, bedoeld voor 1 gezin, te verhuren verminder je je kosten en deel je op die manier je huishuur.
Bewijs van de ongegrondheid van hun criteria. Bij een LATrelatie verhuist men om de zoveel dagen naar elkaar adres: nochtans is men elke dag samen (of meestal). Als men elke dag samen is op één adres, terwijl de andere persoon om de week even binnenspringt in zijn appartement dan "woont men samen"?met een échte LAT-relatie heeft de RVA geen probleem.
Ik wil weten waar ik terecht kan om de (niet bestaande) CRITERIA aan te klagen. Daar gaat de mutualiteit niet op antwoorden, zijn volgen de hen opgelegde regeltjes. Maar wie heeft besloten dat men kostendelend samenwoont als men op één adres staat, of dat men "een relatie heeft en dùs samenwoont" als men meer dan vier keer per week op bezoek komt?men kan in beroep gaan tegen de brief waarbij aangeduid wordt welk inkomen men krijgt
De parlementsleden die u en ik kozen, die hebben dat besloten!Maar wie heeft besloten dat men kostendelend samenwoont als men op één adres staat, of dat men "een relatie heeft en dùs samenwoont" als men meer dan vier keer per week op bezoek komt?