#1 , 16 jul 2010 19:48
Hallo, ik zal me eerst even voorstellen:
Ik ben Gille en bouwvakker van beroep, ik heb een klein jaar geleden een huisje in wetteren gekocht. De bedoeling is om een complete renovatie te doen. Tot nu toe heb ik enkel kleine werkzaamheden uitgevoerd waar nog geen vergunning voor nodig is, zoals een vloertje uitbreken, deuren uithalen, plafond enz enz...
Normaal zal mijn architect (eindelijk) klaar zijn binnen de 2 weken en kan alles geregeld worden voor de bouwvergunning en kan ik binnen enkele maanden beginnen met de grotere werken.
Nu zal ik de leuke situatie eens uitleggen. Het is dus een rijhuisje en in het begin kwam ik nogal goed overeen met mijn buren, tot ze een ongeluk met hun wagen hadden en wsl geld nodig hadden. Ineens begonnen ze reeds bestaande scheuren, barsten en verschuivingen op mij te steken. De experts zijn erbij gekomen en zowel mijn expert als hun expert zeiden dat dit mijn fout nooit kon zijn aangezien ik enkel kleine werkjes heb uitgevoerd.
Enkel moest ik zorgen dat er minder stof tot bij de buren geraakte en dat heb ik dan onmiddelijk opgelost ook dus hadden ze geen enkele reden meer tot klagen.
Ik ben sindsdien een paar maanden niet meer naar dat huis geweest tot vorige dinsdag. Blijkbaar had mijn buurvrouw de politie gebeld, en de reden was dat ik die werkjes dat de expert gevraagd had om op te lossen niet goed had gedaan, terwijl ze dus wel zo goed als ik kon gedaan waren..
En ook dat ik de laatste tijd veel te veel lawaai en stof maak, wat wel nogal raar is als daar niemand is. Maar goed de politie agent was neutraal en zei dat het normaal was dat er zo gewerkt wordt bij een renovatie maar dat ik ook wat rekening moet houden met de hysterische buurvrouw.
Vandaag ging ik weer wat werken en opnieuw stond de agent voor mijn deur, ik zou blijkbaar de buurvrouw en die agent uitgelachen en uitgescholden hebben. Wat dus niet het geval was.
Nu komt het er op neer dat ik daar geen dag normaal kan doorwerken zonder dat de buurvrouw of agent aan mijn deur staat terwijl ik gewoon mijn werk wil doen in mijn huisje. Dit allemaal was niet het enige en ik ben er zeker van dat er nog van die pesterijen zeg maar zullen voorvallen.
Zijn er nog mensen die in zo´n situatie zitten en er evt wat aan gedaan hebben?
Alvast bedankt voor de reacties,
Mvg Gille