Bijbouw

Dieselbiene
Topic Starter

Bijbouw

#1 , 15 jul 2010 11:42

Hallo,ook wij hebben advies nodig .
Wij huren een pand ,zonder plaatsbeschrijving !Onze huisbaas heeft daarnaast ook een woning deze is hij nu aan het verbouwen !Er is een afdak achter ons huis dat paalt aan de andere woonst en daar was nog een muur van 2 m uit betonplaten tussen deze heeft hij nu weg gehaald om de keuken die er achter bijkomt op te metsen ,zo ver zo goed geen probleem met deze activiteiten ook al zijn ze a illegaal b uitgevoerd door zwartwerkers wel problemen met de manier waarop .
Hij is zonder aankondigen maandag begonnen ,in mijn afwezigheid heeft hij al mijn spullen (ik gebruik dit afdak als zomerliving en deze was ook zo ingericht)zomaar kris kras aan de kant gezet ,op elkaar onder elkaar juist gelijk hem het beliefde !is dan beginnen met slijpen de hele boel lag onder het bouwpuin.omdat op dit afdak ook serieus is rondgelopen blijkt dit na het hevig onweer van gisteren zo lek als een zeef het water loopt nu gewoon van de muren ,nog erger vanmorgen heeft hij aan dit afdak zitten te ramelen dat zelfs de bekleding van onderkant volledig uit zijn verband is ,vraag ik mij af wat gebeurt er met de volgende regenbui!wat staat ons te doen en mag hij zomaar zonder aankondigen deze activiteiten (verplaatsen van meubelstukken enz)doen?Ik heb geen problemen met dit bijbouwen wel was ik graag op tijd verwittigd zodat wij ZELF onze spullen op en veilige deftige manier aan de kant konden zetten ,eventueel bij nood beschermen met plastiek zodat deze niet vuil werden !Ook vraag ik mij af of hij zomaar op ons pand mag rondwandelen en wat als dit afdak nu lek blijkt te zijn en niet meer kan gebruikt worden !Ook nog een bijkomende vraag hij heeft aan dit huis een inrit die bezaaid is met gebroken dakpannen als ondergrond mag dit en wat kunnen wij daartegen ondernemen want je breekt er u poten op!
Wij zijn goede betaalders alle maanden ,met domiciliering op de afgesproken datum!
Met vriendelijke groet Dieselbiene.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 15 jul 2010 12:01

art. 15 grondwet:
De woning is onschendbaar, ...
Uw huisbaas pleegt huisvredebreuk.

Het beste wat u nu doet is hem onmiddellijk op de hoogte te brengen van de schade aan het dak aangebracht door zijn werken en hem vragen dit direct te laten repareren. U neemt hier ook foto's van.

Na uw gesprek stuurt u hem een as met daarin de situatie en de beloftes, inclusief foto's. U vermeld in het schrijven dat u geen verantwoording neemt voor de schade in het pand veroorzaakt door de lekken, dat dit as geldt als enige en definitieve ingebrekestelling mocht de reparatie niet gebeuren zoals belooft, dat u hem enkel voor de goede orde dit schrijven zowel aangetekend als per gewone post stuurt.

Reclame

Terug naar “Huren”