#1 , 08 jul 2010 12:39
Mijn vriend heeft in 2008 een lening aangegaan voor een paardencamion.Dit volledig voor zijn vriendin.De camion en de verzekering stonden op zijn naam.Zijn ex kon namelijk het bedrag niet lenen doordat ze maar deels ingeschreven stond en dus zogezegd niet genoeg verdiende.Maandelijks storte haar zus het af te betalen bedrag op de rekening van de lening,dit hadden ze zo afgesproken(mondeling).In augustus is hun relatie gestopt en heeft de zus geen betaling me gedaan,tenzij eens een belachelijke 20euro.Ondertussen had mijn vriend een brief aangekregen dat zijn nummerplaten niet meer in gebruik waren.Hij dacht dus dat de camion niet meer gebruikt werd en gaf er verder geen aandacht aan.Hij heeft meermaals zelfs via aangetekend schrijven contact opgenomen om het bedrag van de lening te betalen maar hij kreeg op geen enkele manier antwoord,tenzij 1 brief van hun advocaat dat ze zogezegd niet weten van een paardencamion(gek genoeg heeft de zus nogthans betalingen hiervoor gedaan)De sleutels hebben zij nog steeds,aankoopbewijs staat op mijn vriend zijn naam.Wij zijn toen naar de advocaat,politie en deurwaarder gestapt.We konden voorlopig enkel een deurwaarder laten vaststellen dat de camion in haar gebruik is maar konden hem niet opeisen.Want toen mijn vriend het bericht van de nummerplaten gekregen had,heeft zij de camion laten keuren voor verkoop,en alles op haar naam laten zetten(gek genoeg is er nooit een verkoop tussen hun geweest en kan ze dit dan ook niet aantonen.Maar omdat hij toen niet onmiddelijk gereageerd heeft door dit als diefstal door te geven(wisten wij veel dat ze dit op haar naam had laten zetten)kunnen we niets doen en mag zij blijven rondrijden en hij moet door betalen.Dit is voor de rechtbank gekomen.Normaal zou de zaak (volgens de brief) morgen uitgesproken worden maar nu kregen we telefoon van de advocaat dat het al uitgesproken is,en nog wel in hun voordeel.Natuurlijk gaan we in beroep.Maar kan het zomaar dat dit op een andere datum uitgesproken wordt zonder verwittiging?Wij hebben heel zwaar onze twijfels of de rechter niet wat onder tafel geschoven is om het in hun voordeel uit te spreken want alles sprak in ons voordeel.Toen ze moesten voorkomen werden er telkens verschillende verklaringen afgelegd.(Het zou zogezegd een schenking zijn WAAROM BETAALD DE ZUS DAN TOT AUGUSTUS MAANDELIJKS,ze zijn uit elkaar gegaan omdat ik zwanger was en hij haar dus bedrogen had,IK BEN BEVALLEN IN AUGUSTUS 2009,IK ZOU DUS WEL HEEEEEL LANG ZWANGER GEWEEST ZIJN WANT HUN RELATIE STOPTE IN AUGUSTU 2008,...)De rechter liet echt blijken dat hij hun verklaringen belachelijk vond.En nu zijn onze vragen ongegrond verklaard.Hier klopt iets niet.Wat kunnen we nu eigenlijk nog doen?