Minder dan drie jaar huren

Fog
Topic Starter

Minder dan drie jaar huren

#1 , 12 okt 2006 09:53

Wij zouden van een appartement willen verhuizen naar een huurhuis. Wij denken dat we ongeveer twee jaar zullen verblijven in dat huis aangezien we ondertussen zullen starten met de bouw van ons eigen huis.

Mijn vraag is: Kan er een huurovereenkomst gesloten worden waarbij we een opzegvergoeding specifi?ren die slechts het bedrag van 1 maand huur omvat, met inachtneming van drie maanden opzeg en eventueel twee maanden huur indien opzeg tijdens eerste jaar van ons verblijf.

bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
koen999

#2 , 12 okt 2006 10:18

ik zie geen bezwaar, mit u een verhuurder vindt die zo'n clausule wil inlassen

iemand bevestigt?

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 okt 2006 14:18

Als u een huurovereenkomst van onbepaalde duur (= 9 jaar) neemt zijn de bepalingen van de Woninghuurwet van dwingend recht. Bepalingen die daarmee in strijd zijn worden als niet geschreven beschouwd. Dus vergoeding van 1, 2 of 3 maanden huur als de huur eindigt in eerste, tweede of derde jaar. U kan daarvan niet afwijken.

U kan ook een huurovereenkomst van bepaalde tijd afsluiten voor maximum drie jaar. Dus bijvoorbeeld voor twee of drie jaar. Dan kan u wel een opzegmogelijkheid voor de huurder voorzien met een lagere vergoeding.
Ik moet u wel verwittigen dat niet iedereen het met die stelling eens is. Sommigen beweren dat bij een huurovereenkomst voor bepaalde duur geen opzegmogelijkheid kan voorzien worden.

scorpioen

Reclame

Terug naar “Huren”