overlast buurman

riley
Topic Starter

overlast buurman

#1 , 01 jul 2010 08:11

Heb hier wat zitten lezen en heb ook een overlast van de buurman.

Zijn terras geeft zicht op ons terras en de afstand is vrij klein.

Nu hij is elke dag ladderzat en heeft sinds kort een nieuwe hobby.

Ons gezin verbaal vernederen.

Opmerkingen over mij persoonlijk, over mijn kinderen....

Zeer grof taalgebruik en vernederende taal ook sexistische opmerkingen.

Gisteren vroeg hij ons of mijn man en ik nog "poepen" :oops:
sorry voor de bewoording maar wou hier aantonen wat voor taalgebruik hij hanteert.

In bijzijn van mijn kinderen.

Kan dit zomaar en mag dit zomaar. ???????

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 jul 2010 19:25

Er zijn minimumafstanden tussen panden en delen die zicht geven op (lichten en zichten) - overbuur ? ik dacht iets van 2 meter.
Als het uw naaste buur is dan moet hij overhangen (om het hoekje kijken) en dat mag niet.
Zo'n smallere achterbouwen hebben meestal ramen op de zijkant die zullen zeker 2 meter van elkaar zijn - uw 2 meter en de buur zijn 2 meter

Wat hij zegt is weer iets anders maar het woord dat u gebruikt zal vermoed ik niet als storend door de rechtbank aanzien worden..
Het is wat 'men' redelijk als storend kan verstaan niet wat u al storend aanziet...
Men is de gemene deler van de maatschappij

mava105

#3 , 02 jul 2010 10:52

Zie hiervoor in het BW art 675-680 onder de titel "Uitzichten op het eigendom van de nabuur".

Reclame

toetsenbord

#4 , 29 jul 2010 22:38

Over het verbaal schelden waarop mevrouw het heeft wordt hier toch wat licht over gedaan me dunkt.

Er is een verschil tussen een buurman die tijdens de lokale kermis even te diep in het glas gekeken heeft en je dan iets toesnauwt in een onbewaakt moment waarvoor hij zich later doogeneert, en iemand die je van zodra jullie mekaar treffen begint uit te maken voor alles wat mooi en lief is.

In dat laatste geval: alle 'opmerkzaamheden' noteren volgens tijdstip en datum en bijhouden.
In het burgerlijk wetboek staat er zoiets als buren mogen mekaar niet meer overlast veroorzaken dan wat billijk en redelijk is. Veel ruimte voor interpretatie van de vrederechter dus, maar het lijkt me algemeen aanvaard dat je niet wil uitgekafferd worden op je eigen grondgebied terwijl je van toeten noch blazen weet.

Franciscus

#5 , 30 jul 2010 11:00

Niet enkel vrederechter - het kan ook overlast zijn en dus een zaak voor politie en vb GAS ambtenaar
Ga al eens praten met vb uw kwartieragent of nog beter diens teamleider

Terug naar “Privacy-bescherming”