boete en interest betalen op een foutief opgemaakte factuur?

slivo
Topic Starter

boete en interest betalen op een foutief opgemaakte factuur?

#1 , 30 jun 2010 21:48

Enige tijd (anderhalf jaar) geleden kreeg ik een factuur van een leverancier en heb die binnen de termijn betaald. Gezien ik midden een bouwproces zat kreeg ik in die tijd geregeld facturen. Na controle met offerte werden die allemaal netjes betaald.
Blijkbaar had nu die ene leverancier de BTW vergeten aanrekenen. Hijzelf kreeg onlangs controle van de BTW, en het is uitgekomen dat dit vergeten werd. Nu krijg ik een credietnota voor het toen betaalde bedrag en een nieuwe factuur met het BTW bedrag inbegrepen. Tot hier heb ik geen probleem ik zal alles netjes betalen. Wel kreeg de leverancier een boete op deze factuur en dient hij hierop ook anderhalf jaar interest te betalen op het BTW-bedrag. Deze boete en interest wil hij nu echter doorrekenen aan mij? Kan hij dit eisen, dat ik dit moet betalen omdat hij fouten maakt?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 jul 2010 16:01

Neen, jij moet niet opdraaien voor de fouten die uw leverancier maakt tov de FOD Financiën.

Reclame

Terug naar “Archief”