Hierbij hadden we de eerste maanden niks dan problemen. Batterij die plat is na 3 dagen stilstaan. Electronische starter die niet werkt etc. Uiteindelijk is de scooter een paar keer elders op onderhoud geweest en werd er een sterkere batterij geplaatst daar. Ook altijd "een uitleg" van hun dat het aan de leverancier ligt. Dit terzijde.
Vandaag werd mijn vriendin tegengehouden door de politie voor een snelheidscontrole en werd de scooter op de rollen geplaatst. De scooter haalt zowaar een snelheid van 82 km / uur! Hier stopt het echter niet. Volgens de papieren is de scooter klasse A en mag deze slechts 25km / uur. De scooter is in beslag genomen en we krijgen deze pas binnen 30 dagen terug. De scooter moet ook ontdaan worden van alle "illegale" onderdelen. Buiten een andere batterij en wat krassen is dat ding nog origineel

Ik zit dus met het volgende:
- Een scoooter klasse A door Auto 5 als klasse B verkocht (helaas geen bewijs op papier). Echter is de bromfiets geleverd zonder geel plakkaat en hebben we uiteraard een klasse B besteld. Waarom heeft mijn vriendin anders een rijbewijs gehaald?...
- Een scooter klasse A die dus 60 km / uur sneller rijdt dan toegelaten. Auto 5 kan beweren wat ze willen, hij is door hun afgeleverd veel sneller dan toegelaten. Dit kunnen wij toch niet weten / testen? Ik heb op de teller trouwens nooit meer dan 55 gehaald "op de baan".
- Auto 5 heeft aan de telefoon toegegeven dat ze hiervan op de hoogte zijn en dat dit probleem in versie 2 van deze scooter is aangepakt. Waarom roepen ze al die eerste modellen dan niet terug?
- Auto 5 schuift de schuld door naar Gowin (leverancier) en zegt dat ik tegen hun maar een zaak moet beginnen. Het is volgens mij echter aan de winkel om mij een gereglementeerde scooter af te leveren en heeft de leverancier hier niks mee te maken.
- Mijn vriendin moet 30 dagen alternatief vervoer zoeken + takelkosten + gerechtskosten + boete... voor iets waar wij niets kunnen aan doen.
Ik neem uiteraard de "schuld" op mij dat we niet gezien hebben dat er op het roos papier "klasse A" staat. Nu moet je weten dat, toen we hem kochten, ze nog geen rijbewijs had en we dus ook niet eens het verschil tussen A en B kenden. Achteraf hebben we dit papier ook nooit meer bekeken. Ik neem dus aan da we hier ter goeder trouw gehandeld hebben.
Ik zit dus met 2 problemen:
- Naar de rechtbank voor de "overdreven snelheid"
- Auto 5 die ons een verkeerd type heeft verkocht (oplichting?).
De ironie is dat we net aan het kijken waren om dat ding te verkopen en een degelijke scooter te halen...