Hey iedereen, ben deze week bij een advocate geweest.
Zij vraagt nu de papieren van "onderlinge overéénkomst" die ik in de winkel tekende en mijn C4.
C4 heb ik, het andere papier heb ik niet meer omdat die bij een jurist in de archieven steekt sinds eind vorig jaar.
Nu moet ik het papier terug opvragen bij mijn ex werkgever. Dus ik vroeg aan mijn syndicaat (ACV) om eens te bellen om het door te faxen (bij andere vakbond is dat gelukt) en ze weigeren dit te doen.
Is het de taak niet van een syndicaat om je hierbij te helpen wanneer je niet in staat bent om ze zelf te verkrijgen? Want als ik bel, dan krijg ik het antwoord dat het niet mogelijk is bij mijn ex werkgever.
Het antwoord was eigenlijk ook vrij grof namelijk: "Dan moet u maar eens bellen, maar ik denk niet dat je het gaat krijgen" waarop ik antwoordde "Vorige keer lukte het, daarmee dat ik vroeg om nog een duplicaat aan te vragen"
Haar antwoord: "Als wij voor iedereen moeten bellen, dan zijn we met niets anders bezig"
Vraag me af waarom ik syndicaat nog betaal? Na 8 maanden pas uitkering ontvangen van de hele periode door een fout bij hun (ander topic) en nu dat in orde is weigeren ze nog maar gewoon even te bellen wat men bij ABVV wel deed en met succes want paar seconden later was de fax er.
Syndicaat om je te helpen? Waarom heb ik dan een pro deo gaan vragen om gewoon de simpele dingen te verkrijgen die bij het ene syndicaat 2 minuten tijd in beslag nemen en bij het andere syndicaat zelfs niet de moeite doen.
Ik ga horen bij mijn pro deo (die duidelijk aangaf dat syndicaat dat kon doen en dat ik anders terug moest komen)
De moment dat ik eindelijk weg kan bij het syndicaat, dan ga ik naar het andere die me tenminste hielp, zelfs toen ik geen lid was. Schandalig.
Vraag me af met welk recht iemand van het syndicaat nog maar weigert te telefoneren, wanneer een advocaat zegt dat dit totaal geen probleem zou zijn voor hun.
Advocaat zal zelf wel bellen denk ik, morgen ga ik naar daar voor een afspraak en ondertussen tikt het klokje verder naar de verjaring van het dossier toe.
Advocaat zag al 3 zaken die niet in orde waren en zelfs niet wettelijk en het syndicaat stond erbij en keek ernaar. Gelukkig dat ik niet langer wachtte om op een advocaat te rekenen ipv syndicaat, want wist zelfs niet dat dit na 1 jaar al verjaart was. Nog net op tijd om er nog een zaak van te maken die volgens de advocaat 90% kan gewonnen worden op 1 feit van de 3 na waar ik bij RVA een papier van moet hebben om uitsluitsel te krijgen over het recht hebben erop of niet.
Ik hou jullie op de hoogte en Bhoorn: heb jou situatie ook uitgelegd en van vast naar interim omzetten zou volgens advocaat ook niet toegelaten zijn, maar valt te zien hoe het op papier is omschreven, dus misschien best ook eens horen bij een jurist of advocaat ervoor, gewoon even de tip mee geven