Ik heb een lopend dossier omtrent een fiscaal geschil bij mijn rechtsbijstandsverzekering. (zie: http://www.juridischforum.be/forum/view ... =8777#8777 ).
Er werd mij door de dossierbeheerder van mijn rechtsbijstandsverzekering gezegd dat de verjaringstermijn omtrent die kwestie 5 jaar is. Nu, een tijd later, krijgt mijn dossierbeheerder antwoord van de fiscus dat de verjaring 3 jaar is. Ik heb gemaild naar mijn dossierbeheerder met verwijzing naar haar eerder vermelde termijn... Geen antwoord, wanneer ik telefoneerde naar haar, kwam ik te weten dat ze het kantoor heeft verlaten en mijn dossier werd doorverwezen naar een collega.
Ik heb een e-mail gestuurd naar een advocaat waar ik de situatie kort schetste, hij bevestigde het argument van de fiscus, maar zei dat via een burgerlijke procedure eventueel een schadevergoeding kan ge?ist worden voor de vorige jaren, DOCH dit niet evident zal zijn.
Hoe kan ik argumenteren aan mijn rechtbijstandkantoor om dit dossier over te maken aan een advocaat naar keuze? Weet wel dat de fiscus nog geen definitief antwoord heeft gegeven. De fiscus heeft enkel de verjaringstermijn verduidelijkt. M.a.w. de "minnelijke procedure" loopt nog en is nog niet ten einde.
Het is enkel dat ik nu een beetje het rechtsbijstandskantoor iets minder au s?rieux neem, omdat ze mij valse hoop hebben gegeven door foute informatie te verschaffen omtrent die verjaringstermijn.
Graag een spoedig en gepast advies.
Thanks!