Beste,
Ik doe mijn verhaal even.
Mijn vrouw heeft via internet op een site zoek een architect een formulier ingevuld dat dan naar verschillende architecten zou gestuurd worden. Nu kwam daar vlug antwoord op en kreeg mijn vrouwtje telefoon. De volgende dag kon de architect al langskomen wat ook gebeurde en dit geheel vrijblijvend volgens die man. We hadden al een schets in gedachte maar dat zou volgens die persoon niet mogelijk zijn. Er werd ons gevraagd om de bouwvoorschriften en een plan. Dat hebben we dan ook de week daarna nagestuurd.
Een paar dagen na het toesturen van deze documenten zagen we van de verbouwingsplannen af daar we bouwgrond gaan kopen en met een bouwfirma een huis naar ons verlangen gaan zetten. We hebben dit dan ook zo vlug mogelijk gemeld aan de architect via mail.
Ondertussen kreeg mijn vrouw geregeld nog een mail en telefoon van die betreffende architect waar ze steeds dezelfde uitleg gaf. Dat we bouwgrond hadden en een nieuwe woning gaan bouwen. En dus afzien van zijn diensten.
Nu ongeveer 3 maanden later krijgen we een factuur in de bus van 950,00 euro (ereloon, vervoer en plan afdrukken)
Ondertussen hebben we een aangetekend schrijven verstuurd waar we afzien van de aangerekende kosten, met in bijlage zijn factuur.
Maar we vragen ons af of deze praktijk van de man gewettigd is. We hebben nooit een document ondertekend, de architect 5 minuten gezien en er is nooit iets gezegd van hoeveel dit alles zal kosten. We hebben nog geen voorontwerp gezien zoals omschreven in zijn factuur, enkel de factuur zelf.
Mvg
Danny