#6 , 24 jun 2010 23:48
Heb hetzelfde meegemaakt, maar dan door problemen bij de post.
Aanmaningen en zelfs aangetekende brieven die niet toekwamen of zelfs bij de buren terecht kwam.
VDAB had zo 3 aangetekende brieven liggen voor mij.
Klacht ingediend bij de post, want voor hetzelfde geld, zijn er aanmaningen die niet aangetekend waren zoals in dit geval en kan ik nu opdraaien voor de kosten.
Bewijs dan maar eens dat je de brief niet ontvangen hebt, firma's luisteren daar niet naar.
Wat als deze persoon voor zou hebben zoals mij? Dan is het toch niet eerlijk dat je opdraait voor kosten terwijl je brief niet kreeg.
Tuurlijk zijn er die zeggen, "Het is jou woord dat brief niet is toegekomen" en dat is zo, dus de persoon die betaling moet doen, heeft door een niet aangetekende zending niets bescherming.
Onschuldig tot schuld is bewezen toch? Maar in geval van niet aangetekend, ben je automatisch schuldig aan het niet betalen door het niet op de hoogte te zijn.
Deze persoon is wel op de hoogte en toegegeven, ik vergeet soms ook eens een factuur uit het hoofd en ik aanvaard de aanmaning erna ook, mijn eigen schuld denk ik dan maar.
Maar meer bescherming naar "klant" toe zou wel mogen door altijd aangetekend te sturen bij een aanmaning. Ze zijn op de hoogte hier in mijn stad van de problemen bij de post (onlangs nog in het nieuws) maar toch draai ik op voor de fouten bij de post.
Gewoon even om te verwijzen dat klanten ook bescherming moeten krijgen. Stel dat er firma's zijn die zeggen dat ze een brief stuurden en het niet deden, kunnen die meteen kosten erbij lappen ervoor.
Uitzonderingen, maar het bestaat natuurlijk en de firma wint het in dat geval meestal.