aanrijding parking station

muske15
Topic Starter

aanrijding parking station

#1 , 18 jun 2010 01:10

Hallo,

Ik zou graag wat advies krijgen over volgende situatie waar ik me in bevind:

Enkele dagen geleden wou ik mij parkeren op de parking van het station om mijn trein te halen naar school. We rijden met drie auto's achter elkaar de parking op, ik was de middelste, toen er plots een tegenligger kwam. Aangezien de weg te smal is om met in twee richtingen te rijden wilt de auto voor mij plaats maken waarbij ze zich plots in achteruit zet en tegen mij aanrijdt.
Nu, zij schrijft haar gegevens op een papier en geeft dat aan mij, met de boodschap dat ik haar mocht bellen om iets te regelen, ik moest namelijk mijn trein halen dus ik aanvaard die gegevens, zonder er verder bij na te denken maar schrijf daarna wel haar nummerplaat op.
'Smiddags ga ik naar mijn verzekeraar, blijkt dat die gegevens vals zijn (telefoonnummer klopte niet bij de naam dat ze had opgeschreven).
Ik ben dan naar de politie gegaan en ahv haar nummerplaat vinden ze haar echte gegevens. Na mijn beschrijving gaan ze bij haar op bezoek en zien ze dat haar auto schade heeft waar ik het had beschreven en klopt haar handschrift. Toch ontkend zij alles.

Kan haar verzekering opdraaien voor mijn schade ook als zij niet bekend? Of zijn de bewijzen genoeg?
En is dit enige vorm van "vluchtmisdrijf"?

MVG

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Juridisch actief: Ja

#2 , 19 jun 2010 08:37

Zijn er geen getuigen?
Dat is inderdaad vluchtmisdrijf. Ze stapt uit, geeft valse gegevens en vertrekt dan. Klopt haar naam wel?
Heb jij het ook aangegeven bij jouw verzekering?

Ze is niet verplicht om te bekennen hé ;-)

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 jun 2010 10:32

Een verdachte mag niet alleen liegen, hij/zij mag nu zelfs zwijgen.
Volgende activiteiten kunnen nog worden uitgevoerd - vraag of dat nu kan gebeuren
Gezien tegenpartij zegt van niets te weten
1- het tegen elkaar zetten van de wagens liefst op de plaats van het gebeuren anders op een soortgelijke plaats.
2- een schriftproef met de standaard tekst die de politie kan gebruiken voor schriftherkenning.
3- confrontatie tss partijen
4- is al gevraagd of ze daar de trein neemt en om hoe laat - abonnement - politie kan al deze gegevens opvragen bij spoorwegen
5- de band van de camerabewaking van de parking - van het station waarop te zien is dat ze daar is ( als er bewaking is)
6- getuigen wie reed achter u wie was de tegenligger --- dikwijls dezelfde mensen om hetzelfde uur.
zelf een aantal van deze stappen doen om voorinfo te verzamelen kan nooit kwaad.

Indien politie niet wil - geef aan dat voor strabare feiten zij MOETEN PV opstellen of navolgende verklaringen moeten acteren. Best is dat je met de opsteller een goed gesprek hebt zodat men dame kan confronteren.
Probleem als men niet in dezelfde politiezone/ parketgebied woont.
Brief van advocaat/ verzekring naar PDK kan dan ook helpen

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”