Hallo
Ik ben 2 jaar geleden een huurcontract aangegaan op 01 juni 2008, jaarlijks contract en contract is normaal geregistreerd. Voor ik in het huis ging wonen heb ik een plaatsbeschrijving moeten ondertekenen maar heb ik ook meldingen gemaakt van dat de ramen van mijn slaapkamer en van mijn dochters kapot zijn(scheuren in het glas). Tot op heden is dit nog niet gemaakt.
Maar het grootste probleem is de kost van de verwarming. In oktober 2008 heb ik een gaslek gehad en heb ik 1 week zonder gas gezeten. De loodgieter vond het gaslek niet, heeft gewoon de oude buizen afgekoppeld en nieuwe buizen geïnstalleerd. In mei vorig jaar een serieuze afrekening gekregen : 1900€ bij te betalen. Dat is nu mooi afbetaald.
Nu hebben wij 2 maand geleden de huisbaas gebeld met de vraag of wij een boom mochten uitdoen zodat we de hof terug fatsoenlijk en kindvriendelijk kunnen maken en dat was geen probleem en hij vroeg achter zijn geld dat mijn vriend nog aan hem moet betalen (voor het gebruik van de 2de hof, nvdr die wij helemaal ontdaan hebben van oude schuren en rommel) maar toen wij zeiden dat we de gasrekening van 2000€ voorrang hebben gegeven, verschoot hij wel dat dat zoveel was en toen beloofde hij al dat hij zou langskomen, dus niet...
Nu vorige maand kregen wij terug onze jaarlijkse afrekening van Electrabel en wat blijkt : terug 1900€ bijbetalen : gasverbruik van 62000 kwH en onze maandelijks voorschotbedrag zou naar 350€ gaan. Dus wij betalen nu bijna 500€ aan electr/gas af per maand, bijna zoveel als ons huishuur. Dus gebeld met Electrabel om onze gasmeter eens te komen nakijken maar er is geen lek vastgesteld. Het ligt puur aan de installatie (22 jaar oud), de loodgieter zegt dat het niet veel uitmaakt indien er een nieuwe wordt geïnstalleerd, toch maar een vermindering van energie van 5% en het ligt ook aan het feit dat er geen thermostaat aanwezig is?
Het grootste nadeel is dat onze ramen zo rot zijn als maar zijn kan en dat we enkel glas hebben (dus we stoken voor buiten). Aangezien we de huisbaas niet eerst konden bereiken, hebben wij de tussenpersoon gebeld en deze is langsgeweest. Daarna hebben wij de huisbaas te pakken gekregen maar deze zou ons terugbellen maar tot op heden nog niets gehoord en hij neemt ook niet meer op. Ondertussen heb ik mijn ketel volledig uitgezet, alleen mijn boiler in de keuken brandt nog zodat we toch nog warm water kunnen nemen.
Ik ben gewoon op 2 jaar tijd 4000€ extra kwijt aan electr/gas, ik vind dit een heel dure grap... Aangezien de huisbaas geen stappen wil ondernemen, ben ik geneigd om zelf de kosten te doen maar wie kl*t ik daar mee, mezelf natuurlijk?
Zou ik best een aangetekend schrijven sturen naar de tussenpersoon of ineens bellen met de huurdersbond?
Alvast bedankt!