Beste leden,
Een paar weken geleden heb ik een etentje bij mij thuis met een aantal vrienden.
Ik heb verschillende jaren geleden een breitling horloge uit mijn geboortejaar kunnen kopen (zonder aankoopbewijs) van mijn toenmalige collega aan een goede prijs.
Ik draag deze horloge op regelmatige basis (ik heb enkele foto's van de voorbije jaren waarop je dit kan zien).
Tijdens dit etentje wil een van mijn vrienden graag mijn horloge passen en laat hij deze vallen op een stenen vloer. Aan de vloer is geen schade, echter, de horloge loopt niet meer correct (er is dus iets mis met de automaat).
Mijn vriend vindt dit zelf ook een zeer ambetante situatie, ik zelf ook en wens dit graag op een zo goed mogelijke manier oplossen. Zelf heb ik een gezinspolis (familiale dus) en mijn vriend die de schade veroorzaakt heeft ook.
Ik ben al eens langs de winkel geweest en daar schatten ze de herstelkosten op het eerste zicht tussen de 1.500 en 2.500 euro. (horloge heeft er 1.000 gekost)
Graag had ik van jullie advies ingewonnen hoe we dit best kunnen oplossen en of er zaken zijn waar we goed moeten opletten.
Ik ga er van dat mijn vriend het gewoon aangeeft aan zijn verzekering, ik mijn horloge laat herstellen en met de factuur naar zijn verzekering ga. De verzekering betaalt mij dan hopelijk terug en mijn vriend betaalt zijn vrijstelling. Klopt dit? Of zou het een probleem kunnen zijn omdat ik de horloge vroeger goedkoper heb aangekocht? Zijn er misschien nog andere bewijzen of documenten nodig?
Bedankt voor jullie advies !