Probleem:
We kregen onlangs een brief van Intrum NV met de melding om een factuur te betalen die we niet zouden betaald hebben. We hebben terug geschreven dat we geen weet hebben van een factuur die we niet hebben betaald en vragen dus een copy van die factuur. Ze sturen die copy op en wat blijkt de factuur kon nooit bij ons aangekomen geweest zijn omdat ze de factuur naar ons vroeger adres hebben gestuurd waar we al 2 jaar niet meer woonde. Dus wij terug geschreven met de melding dat we de factuur niet konden betalen omdat we deze factuur niet hebben ontvangen en stelde voor om wel het factuurbedrag te betalen maar niet de bijkomde kosten te betalen. Ze hebben ons terug een brief geschreven met de melding als jullie niet betalen zullen we het dossier overdragen. we hebben op die brief niet meer gereageerd maar vandaag krijg ik een brief van Juri-Desk (blijkaar een verdoken incassobureau en op hetzelfde adres van Intrum Nv gevestigd) om binnen de 8 dagen te betalen.
Wat moet ik nu doen ik vind dat ik in mijn recht ben, ik heb die factuur nooit ontvangen en kan dus bij gevolg die factuur niet tijdig betalen. Dus al die bijkomende kosten heb ik niet veroorzaakt en kan er niet aan doen dat zij de factuur naar een verkeerdelijk adres hebben gestuurd.
Hoe kan ik Juri-Desk er van overtuigen van mij gelijk, of moet ik gewoon afwachten tot ze mij voor de rechtbank gaan brengen ?
Dank voor jullie hulp.
Olaf