In Augustus 2009 werkte ik voor een firma die overgenomen werd. Ben toen een week ziek geweest met doktersattest en men heeft mij onder druk een papier laten tekenen voor "onderlinge overeenkomst" in mijn week dat ik ziek was. Daarom was ik geschorst tot en met 11 november 2009. Daarna zou ik terug recht op uitkering hebben.eerste vraag: wat is er voor 11 november 2009 gebeurd? welke tewerkstellingen heb je gehad, waarom is die afgelopen (zelf ontslag, ontslag gekregen, ...) ?
hij kreeg geen ontslag, maar nam ontslag in onderling akkoord. Vandaar de sanctie van 13 weken.ik vermoed dat er een gat in uw carrierre zit en dat u totaal geen recht op werkloosheidsuitkering meer hebt totdat u terug voldoet aan de toelatings-voorwaarden .
Vanaf 11 november 2009 recht op uitkeringen.
Op 14/11/09 ingeschreven bij VDAB en ACV.
ik begrijp totaal niet -> ontslag in augustus en inschrijven in november
kan je eens je C4'en inscannen of duidelijk fotograferen (maak gerust naam & adres onleesbaar), wel volledig!? Liefst ook je ontslagbrief en de eerste pagina van de beslissing van de RVA. Daar kan ik dan al verder mee werken.Wel, ik was daar geweest voor hulp en het moet gezegd, ze hielpen mij er, zelfs al had ik nog geen bijdrage betaald omdat ik pas van 1 februari lid zou worden.
Het "probleem" waardoor ik niet kon overstappen was door dat dossier bij ACV. Daardoor werd een overdracht naar ABVV geblokkeerd en ABVV kan daar niet veel aan doen.
RVA heeft de beslissing hierover maar toen ik de reden van het dossier, de weigering van overstap en weigering van het dossier wou weten, stuurden men mij door naar ACV terwijl RVA de beslissing maakte.
Dus het is alsof ze een kat en muis spelletje spelen onderling. Ik weet dat het een beetje een ingewikkelde zaak is die logisch lijkt, maar blijkbaar meer vragen oproept en niet zo logisch is.
Ik ga deze week nog eens horen of ze mijn 2de aanvraag ontvangen hebben, want ondanks ik vermeldde dat men mij mocht oproepen voor meer info en ondanks het feit dat er in staat dat er bij CAW iemand is die hoorde aan telefoon dat men hun verhalen zelf verzonnen bij ACV heb ik nog steeds geen brief of telefoon gehad ivm de 2de aanvraag.
En blijkbaar is het niet zo dat je iemand kan spreken ervoor, want ofwel is er nooit iemand ofwel weten ze niets van het dossier.
Zou het ook veel liever eens uitpraten met hun, als volwassen mensen, zodat ik tenminste hoor wat de reden van alle miserie is.
bediende of arbeider?Ok toch nog een vraag hierover.
Ik heb dus mijn uitkeringen ontvangen. Nu blijkt dat ik voor december maar 150 kreeg door vakantiedagen die ik nog moest opnemen.
Deze zijn echter uitbetaald geweest bij mijn ontslag.
Maw krijg ik eerst 800 vakantiegeld en dan gaan ze het terug afhouden achteraf.
Dus heb ik zogezegd niets ontvangen voor mijn vakantiedagen en zijn die ook verloren?
+ 800 (bij ontslag) - 800 (afgehouden ervoor in december bij uitkeringen) = 0
kan je eens zeggen:Hey,
Ik ben (of was) bediende bij die firma.
Ik heb beide vakantiegelden gekregen, dus mijn dubbel is het extraatje zoals je zegt dan? Dit was het overgrote deel van die 800 euro.
Mijn enkel vakantiegeld was pak minder.
Ik ga zien dat ik vanavond of morgen de details hier eens kan zetten.
Op welk vakantiegeld is dan de inhouding van de uitkeringen gebasseerd? Naar wat ik begrepen heb van je zou het enkelvakantiegeld dus het bedrag zijn die bij de uitkeringen wordt ingehouden?
Wat als blijkt (moet het nog eens nakijken) dat mijn enkelvakantiegeld bv. pak minder is dan wat men inhield via uitkeringen?
Alvast bedankt voor snelle reactie