Mijn (vorige) advocaat, (ben recentelijk veranderd van advocaat) heeft op twee jaar tijd, al bijna 3000 euro van mij ontvangen, waarvan twee keer een provisie van 400 en 500 euro (in het handje, heb daar niks van gekregen op papier), twee afrekeningen van respectievelijk 995 euro en iets van 1200 euro.
Ook deze bedragen wilde hij cash ontvangen en heb ik geen enkel bewijs van, enkel twee zeer oppervlakkige afrekeningen en absoluut niet gedetailleerd: zoveel consulten, diversen, uitvoerige briefwisseling, studie (telkens een heel hoog bedrag), kopies en vertalingen (tegenpartij is franstalig).
Ik ben veranderd van advocaat omdat de eerste, twee jaar na het indienen van een verzoekschrift bij de jeugdrechtbank, nog niets van vooruitgang had geboekt, integendeel, zijn laatste besluiten van 12 pg's stonden vol onjuistheden, onwaarheden, en alles wat ik zelf weken aan een stuk had samengezocht aan bewijsstukken, daar had hij één documentje van gebruikt, dus qua staving was het ook drie keer niks.
Mijn nieuwe advocaat viel om toen hij hoorde hoeveel ik al had betaald maar wist mij te vertellen dat de advocaat in kwestie gekend was voor zo'n manier van doen..
Daar de laatste besluiten een volledige ramp waren, en de advocaat daarbovenop nog een grove fout had gemaakt en daarmee de tegenpartij een grote kado met een strik rond had gegeven, weigerde ik om zijn derde afrekening van tegen de 700 euro te betalen!
Vandaag krijg ik bericht dat als ik tegen eind deze maand het volledige bedrag niet heb betaald, hij overgaat tot invordering in rechte...
Ik heb een inkomen van 1060 euro netto in een maand omdat ik aan de mutualiteit sta wegens ziekte, mijn spaargeld zit erdoor, kortom, ik kan onmogelijk deze som betalen binnen de vooropgestelde tijdspanne.
Nu is mijn vraag: wat kan ik doen met dit probleem? Zelfs moest ik willen zou ik dat bedrag nooit op tijd kunnen betalen, ik weet niet vanwaar ik het geld nog moet halen. Ik vind het trouwens schandalig dat deze man, ondanks al zijn fouten in de besluiten en het laten aanslepen van een gewone jeugdrechtbank omdat hij er zich amper mee bezig hield, hij het lef heeft mij nu nog eens zoveel te laten betalen, en dit terwijl hij bijna drie keer zoveel heeft gekregen als wat men normaal betaald voor een gewone zaak voor de jeugdrechtbank (volgens mijn nieuwe advocaat)
Kan iemand mij raad geven aub? Het is haast te absurd om waar te zijn dat men eind deze maand opeens al wat ik heb zou aanslaan...