#2 , 01 jun 2010 09:03
Normaal gezien zou je een uitgebreide car policy moeten hebben gekregen van je werkgever die duidelijk aangeeft wat de franchisekosten zijn.
Tevens zou daar moeten instaan dat u als goede huisvader/moeder zorg zal dragen voor die wagen.
Als u schade toebrengt aan een bedrijfswagen en het is uw eigen fout dan is het toch niet meer dan normaal dat u hiervoor zelf opdraait?
Ook in geval van zware overtredingen en proces verbalen is het niet de werkgever die hiervoor moet opdraaien, vind ik.
Het feit dat u het voordeel krijgt van uw werkgever een bedrijfswagen te besturen is nog geen vrijgeleide om ongeremd als een piraat op de weg te gaan rijden, alle verkeersregels aan uw laars te lappen of de wagen ongelimiteerd te beschadigen.
Ikzelf rij met een bedrijfswagen en ben 1x op een vrachtwagen gereden.
De kosten voor de herstelling liepen zeer hoog op maar daarvoor dient dus een franchise.
U bent zelf verantwoordelijk voor aangebrachte schade aan de wagen met uitzondering van normale gebruiksslijtage zoals banden, lichte steenslag, kleine krasjes,...
Er zijn hier en daar bedrijven die 1x een kosteloze franchise schenken aan hun werknemers.
Dat wil zeggen dat je 1 keer op kosten van het bedrijf de wagen volledig mag laten herstellen.
Maar ik zou niet teveel mijn pijlen richten op het internet want dit is toch eerder zeldzaam hoor.