Weer eventjes verlost van privé parkeerwachters?

Lex

Re: Weer eventjes verlost van privé parkeerwachters?

#16 , 31 mei 2010 12:35

Ik moet zeggen dat ondanks ik ook een blauw gehandicapte kaart heb ,mijn man hem nooit zal gebruiken .Hij zal zelf parkeren op een gewone parkeerplaats als ik niet uit de wagen stap .Ik zie het wel eens dat de gehandicapte netjes blijft zitten in de wagen en hun wederhelft of familie alleen gaat winkelen maar ondertussen wel gebruik maken van de gehandicapte parkeerplaats .Vind ik niet kunnen maar bon ,wie ben ik he
Er wordt zoveel misbruik van gemaakt ,zeker ten tijde van sneeuw want dan hebben "ze" het zogenaamd nooit gezien dat ze op zulke plaats staan .
Ik mag toch hopen dat je misbruik zich alleen beperkt in het niet betalen van parkeergeld en dat je toch geen gebruik maakt van die parkeerplaatsen want voor sommige onder ons zijn deze parkeerplaatsen echt wel nodig .
Misschien wordt het eens tijd dat er een zware controle opkomt en zware boetes ook maar eerlijk gezegd,ik doe ook geen moeite om de politie te bellen als ik iemand onterecht geparkeerd zie staan waardoor ik zelf een heel stuk moet lopen maar ik erger me er wel degelijk aan want als elke stap net ene teveel is ,is zo plaats goud waard :!:
Ik gebruik de kaart van mijn man ook nooit!
Maar als ik een ticket tussen de ruitenwissers krijg zal ik wel argumteren dat de kaart er lag en dat de parkeerwachter die wss. over het hoofd heeft gezien...het is dan het parkeerbedrijf om aan te tonen dat ik misbruik heb gemaakt van mijn echtgenoot zijn kaart!

Vandebos
Topic Starter

#17 , 31 mei 2010 12:36

Dat de stad beter een abonnementsservice zou starten:
bv.

7.5€/dag voor een weekabonnement.
6€/dag voor een maandabonnement.
5€/dag voor een 3maandelijks abonnement.

Zelfstandigen hebben dan onmiddellijk eveneens het nodige bewijs voor beroepsonkosten...

Rebel-with-a-cause

#18 , 31 mei 2010 13:02

Ik moet zeggen dat ondanks ik ook een blauw gehandicapte kaart heb ,mijn man hem nooit zal gebruiken .Hij zal zelf parkeren op een gewone parkeerplaats als ik niet uit de wagen stap .Ik zie het wel eens dat de gehandicapte netjes blijft zitten in de wagen en hun wederhelft of familie alleen gaat winkelen maar ondertussen wel gebruik maken van de gehandicapte parkeerplaats .Vind ik niet kunnen maar bon ,wie ben ik he
Er wordt zoveel misbruik van gemaakt ,zeker ten tijde van sneeuw want dan hebben "ze" het zogenaamd nooit gezien dat ze op zulke plaats staan .
Ik mag toch hopen dat je misbruik zich alleen beperkt in het niet betalen van parkeergeld en dat je toch geen gebruik maakt van die parkeerplaatsen want voor sommige onder ons zijn deze parkeerplaatsen echt wel nodig .
Misschien wordt het eens tijd dat er een zware controle opkomt en zware boetes ook maar eerlijk gezegd,ik doe ook geen moeite om de politie te bellen als ik iemand onterecht geparkeerd zie staan waardoor ik zelf een heel stuk moet lopen maar ik erger me er wel degelijk aan want als elke stap net ene teveel is ,is zo plaats goud waard :!:
Maar als ik een ticket tussen de ruitenwissers krijg zal ik wel argumteren dat de kaart er lag en dat de parkeerwachter die wss. over het hoofd heeft gezien...het is dan het parkeerbedrijf om aan te tonen dat ik misbruik heb gemaakt van mijn echtgenoot zijn kaart!
Heel vaak wordt er een foto genomen van de 'voorruit' van het voertuig, net omdat men al veel de argumenten hebben gekregen "de blauwe kaart hebben ze niet zien liggen".
Sorry, maar als men niet zelf mindervalide is, of die mindervalide aan wie de kaart werd uitgereikt vervoerd, is het misbruik en dat zou m.i. zéér streng mogen/moeten bestraft worden.

Reclame

artemis

#19 , 31 mei 2010 13:03

Maakt het voor hen eigenlijk wat uit of het je man is?
Ieder die een moeder, broer, vriend of buur heeft met een mindervaliden-kaart kan dan toch hetzelfde doen? Zolang de kaarthouder wil meewerken natuurlijk.

Bedankt voor de tip, je brengt hier vast velen op ideeën moderator :?

Vandebos
Topic Starter

#20 , 31 mei 2010 13:27

Don't shoot the person...

Laten we eventjes eerlijk wezen, als een systeem niet waterdicht is vinden we als brave belgen wel het gaatje... Denk maar aan internet (kuch) of telefoon op het werk, parkeerkaarten, tankkaarten, bedrijfswagens, beroepsonkosten, afgelegde kilometers... en de lijst kan nog eindeloos doorgaan tot en met visakaarten van 't Stad of het ziekenhuis...

Laten we eerst eens beginnen met de valse en onterechte invalidekaarten streng te straffen...

Lori

#21 , 31 mei 2010 13:33

Laten we eerst eens beginnen met de valse en onterechte invalidekaarten streng te straffen...
Zeker en daar zijn er heel wat van .En dan nog heel die asociale bende die zelf zonder kaart er maar op los parkeren ,die hun in feite niets van aantrekken en het excuus hebben van dat ze niet de enige zijn die dit doen .Want het gebruiken om een parkeerticket mee te ontlopen ,zit ik heus niet mee maar plaatsen bezet houden zonder dat je iets mankeert ,is een schande .
Er zijn al zo weinig plaatsen voorbehouden voor gehandicapten .

sniper

#22 , 31 mei 2010 13:53

zeker ten tijde van sneeuw want dan hebben "ze" het zogenaamd nooit gezien dat ze op zulke plaats staan
als de plek juist is aangeduid (dmv borden), dan is er bij sneeuw ook geen probleem om ze te herkennen
gewoon een tekening of een ander kleurtje op de grond heeft geen enkele waarde
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

artemis

#23 , 31 mei 2010 14:15

en ook het vals en onterecht gebruik ervan door niet-kaarthouders.
Sorry maar andere vormen van misbruik zijn hier niet aan bod gekomen.

Hoe kan je het systeem van de invalidenkaarten waterdichter maken zonder de vrijheid van de invalide zelf te beperken? Want het mag toch niet zover komen dat die er zelf de dupe van zouden worden.

Vandebos
Topic Starter

#24 , 31 mei 2010 15:26

Enige mogelijkheid tot op heden is visuele controle.

sniper

#25 , 31 mei 2010 15:43

iig niet de burger laten controleren

als ik parkeer op een plek voor gehandicapten, dan kan het immers zijn dat ik mijn zoontje (kaarthouder) ophaal (ook als dat ophalen 20 minuten duurt)
ik krijg wel direct de opmerking van jan met de pet dat ik daar niet mag staan

Lori

#26 , 31 mei 2010 16:23

als ik parkeer op een plek voor gehandicapten, dan kan het immers zijn dat ik mijn zoontje (kaarthouder) ophaal (ook als dat ophalen 20 minuten duurt)
:mrgreen: Een opmerking heb ik nog nooit gehad maar vieze blikken eens te meer :shock: .Nochtans als ik ergens ga , wordt ik ferm nagekeken :roll: om maar te kunnen zien wat ik heb maar op zo'n plek parkeren ,komt precies niet goed over :?

JPV
Juridisch actief: Ja

#27 , 01 jun 2010 07:17

laat dan gewoon de kaart van je zoon in je auto?

Ik maak er consequent een opmerking over, meestal in de aard van "welke handicap hebt u, mag ik vragen"? Politie bellen zal ik nooit doen, maar heb al vaak zin gehad om een sticker te kleven op zo'n auto's (liefst ene die moeilijk van de voorruit te verwijderen is). De boete die ik zou krijgen, neem ik er dan maar bij.

sniper

#28 , 01 jun 2010 08:55

Politie bellen zal ik nooit doen, maar heb al vaak zin gehad om een sticker te kleven op zo'n auto's (liefst ene die moeilijk van de voorruit te verwijderen is).
en dan zijn ze verbaasd dat er verkeersagressie bestaat ;)
als de burgers het 'recht' in eigen handen nemen :oops:

JPV
Juridisch actief: Ja

#29 , 01 jun 2010 10:38

Politie bellen zal ik nooit doen, maar heb al vaak zin gehad om een sticker te kleven op zo'n auto's (liefst ene die moeilijk van de voorruit te verwijderen is).
en dan zijn ze verbaasd dat er verkeersagressie bestaat ;)
als de burgers het 'recht' in eigen handen nemen :oops:
"zin gehad" <> iets doen. Ik besef maar al te goed dat ik dat best niet doe ;).

Rebel-with-a-cause

#30 , 01 jun 2010 15:14

Deze middag op het regionale nieuws van Radio2 Limburg (halfweg het bestand (30:00))
Het misbruik van Parkeerkaarten!
De komende twee weken gaat de politie in heel Limburg of mensen zonder handicap geen parkeerplaatsen inpikken van mensen mét een handicap.
http://internetradio.vrt.be/radiospeler ... 23rmpl.xml

Terug naar “Praat café”