Hoe en waar kan ik klacht neerleggen tegen een autohandelaar en de autokeuring ?,
wij hebben een kleine twee maand geledemaar 6500 miles op de teller
( dus bijna nieuw ! )
bij een serieuze handelaar van USA cars uit Turnhout.
de wagen stond bij hem te koop privé, dit omdat hij de wagen zogezegd gekocht had voor zijn vrouw....maar deze wilde de wagen niet hebben !!
Omdat de wagen bij hem in de garage stond , en hij zeer vriendelijk en eerlijk overkwam en de wagen heel weinig km. had zocht ik er verder niets achter.
Hij verkocht de wagen privé omdat hij niets aan de wagen wilde verdienden ... en hij anders een jaar garantie zou moeten geven.
nu 1 dag na dat ik de wagen gekocht had, begon er al een lampje te branden i.v.m. de brandstofklep, niets vermoedend reed ik dus maar naar een herkende dealer van Jeep ( we zijn van Ronse ) en toen kwam het leuke nieuws dat i.v.m. dit lampje ik mij niet zo zeer moest zorgen maken, maar meer over een olielek !
De wagen werd op de brug gezet, en toen konden we onze ogen niet geloven !!!!, er was een motorbescherming aangebracht ( niet origineel )
met daartussen een dikke gele isolatie ( 10 cm. ) en een drenagefolie
( die gebruikt word voor terassen tegen onkruid te beschermen ) !!!
dit zat tegen de onderkant van de motor om het olielek te verbergen.
Het olielek kwam door een kapotte pakking tussen de motor en aut. versnellingsbak.
nu,
de wagen werd hersteld , en tijdens deze herstelling kwam te voorschijn dat de wagen een hele tijd onder water heeft gestaan !!, dit was te zien door dat er overal roest aanwezig was aan de schokdempers en ophangingen enz....
bij openen van de motor bleek dat er ook water in het motorgedeelte doorgedrongen was. !! ( duidelijk te zien aan een waterlijn in het motorgedeelte )
Het euvel aan de brandstofklep word veroorzaakt door dat er waarschijnlijk water in de ontluchtingsbuis van de brandstoftank zit.
het lampje brande niet de eerste dag , dit omdat een garagist dit blijkbaar via een computer kan resetten, en dit maar opnieuw melding heeft de volgende dag ! )
Door dit euvel kan er bijna niet getankt worden, dit omdat de benzinepomp direct afslaat bij het tanken....... dit had de handelaar goed opgelost door voor ons de tank volledig te vullen !, en dus wij dit euvel maar achter een paar dagen ontdekten .
indien dit nog niet genoeg is : sinds de aankoop hebben we alle dagen een aantal liters water op de voetmatten achteraan !!!!
de wagen staat in een garage, en is sinds de aankoop nog niet gewassen.
blijkbaar komt er door het rijden en schudden water naar boven die zich bevind in het chassis onderaan !.
de wagen stond sinds de aankoop al drie weken in de garage, en sinds vandaag staat hij voorgoed in de garage .. want hij rijd niet meer !
dit waarschijnlijk wegens een defecte aut. versnellingsbak en elektronica door het water.
nu is de handelaar ( hij verkocht de wagen wel op zijn vrouw haar naam, maar heeft zelf getekend voor de verkoop en de wagen is gekocht in de garage .... en we hebben nooit de vrouw ontmoet ), al gedagvaard en er word er al een expert aangesteld .... maar ik vraag me af of ik geen klacht kan indienen tegen de handelaar en ook tegen de keuring,
dit omdat zij deze wagen zonder maar ook een knip doorgelaten hebben en er nochtans goed te zien is dat er een olielek was en er overal roest aanwezig was op het chassis .
es124
[/i]
Ik hou mijn hart ook vast. Eergisteren heb ik een auto gekocht. Die stond ook bij een handelaar, maar werd ook prive verkocht door een man en de auto was van de echtgenote en stond op haar naam. Behalve roest, was er zogezegd niks aan de wagen. Ik heb een proefrit gedaan en de wagen leek helemaal in orde, voor zover ik dat kan weten natuurlijk ... 'k ben daar natuurlijk geen heldin in. Toen ik thuis kwam zeiden de mensen die me zagen aankomen echter dat er geen enkel licht werkte en ondertussen heb ik ook gemerkt dat één van de ramen helemaal los zit... men kan het er gewoon zo uithalen... Ik ga zo snel mogelijk naar de controle met de wagen en hopelijk zijn er verder geen verrassingen. Ik vraag mij af of het eigenlijk strafbaar is om de mensen vanalles in hun nek te draaien dat zogezegd perfect in orde is en later het tegenovergestelde blijkt te zijn.