Uitverkoren tot bijzitter

scorpioen
Juridisch actief: Nee

Re: Uitverkoren tot bijzitter

#46 , 27 mei 2010 14:40

Er is leerplicht tot 18 jaar. Dus niet om naar de univ. te gaan.
Zou de gemeenschap meer geld investeren in een werkloze dan in een universiteitsstudent?

Dat een universiteitsstudent later eventueel hogere belastingen betaalt omdat hij een hoger inkomen heeft (ze doen dat niet allemaal, denk maar aan de zelfstandigen - bijvoorbeeld advocaten - die nogal in het zwart werken), neemt toch niet weg dat hij, tijdens zijn studiejaren aan de univ ruim geniet van gemeenschapsgeld. Ik heb daar geen bezwaar tegen. Persoonlijk heb ik wel altijd gevonden dat ik daarvoor de gemeenschap dankbaar moet zijn en dus bijvoorbeeld door te gaan "zitten" (ik heb dit al gedurende 25 jaar bij elke verkiezing moeten doen) mijn bijdrage moest doen aan het organiseren van iets essentieels in onze democratie: verkiezingen. Ik vind dit van de gemeenschap niets teveel gevraagd.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Actuele Thema's”