Aanpassingen website

webmaster
Topic Starter
Beheerder

Aanpassingen website

#1 , 26 mei 2010 23:17

Beste forum-gebruiker,

Deze avond werd een software-update uitgevoerd waardoor uw Juridisch Forum er nu lichtjes anders uitziet. Deze aanpassing (voor de kenners: we draaien vanaf vandaag op phpBB3 en niet langer op phpBB2) was hoogst nodig om de continuïteit van onze website te garanderen.

Op het eerste zicht is er weinig veranderd doch achter de schermen is er zeer veel veranderd: veel betere bescherming van gegevens, krachtigere up-to-date software, meer functionaliteit, betere zoekfunctie, snellere verwerking van berichten, etc.

Enkele nieuwe toeters en bellen die u (hopelijk) zal weten te appreciëren in deze nieuwe versie:
  • - knop rechts boven "toon je eigen berichten" : gedaan met eindeloos zoeken naar je gestelde vraag
    - knop links boven elk onderwerp "afdrukweergave": zo kan u snel iets afprinten of archiveren
    - knop links boven elk onderwerp "email vriend" : maakt het makkelijk om anderen op de hoogte te brengen van interessante onderwerpen
    - de registratie-procedure werd ook wat vereenvoudigd
De komende weken volgt fase 2: bijschaven van de indeling (geen nood: er volgen geen drastische wijzigingen!), lay-out hier en daar wat opsmukken, voorzien van een systeem waarbij u als bezoeker snel kunt zien of een antwoord gegeven werd door iemand die over een bepaalde beroepskennis of -ervaring beschikt, etc.

Een zo aangenaam en informatief mogelijke website voor zoveel mogelijk mensen: daar streven we naar.

Mocht u zelf nog suggesties hebben of problemen ondervinden, aarzel zeker niet om ze hier te posten !

Dank voor uw geduld en begrip.

Bart Demyttenaere
Beheerder Juridisch Forum

Jan S

#2 , 27 mei 2010 10:29

Proper :D

Ik vind het alvast -tot nader order- een verbetering.
Bovenstaand bericht omvat enkel mijn persoonlijk visie en geen sluitend juridisch advies.
Raadpleeg ook steeds de bevoegde overheid.

float
Juridisch actief: Ja

#3 , 27 mei 2010 12:14

Inderdaad, alleen de tijdsaanduiding is verkeerd :-) Kan dat niet in orde worden gemaakt?

Reclame

artemis

#4 , 27 mei 2010 12:30

Klein foutje....

In de schermen: Toon onbeantwoorde berichten | Toon ongelezen berichten | Toon nieuwe berichten | Toon je eigen berichten

staan Auteur, Reacties, Bekeken, Laatste bericht boven de foute kolom. Alles moet een kolom naar links verschoven worden.

svennd
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website

#5 , 27 mei 2010 12:55

Inderdaad, alleen de tijdsaanduiding is verkeerd :-) Kan dat niet in orde worden gemaakt?
Bedankt, ik vrees evenwel dat dit probleem bij de server ligt. Dus het kan nog even duren voor dit terug correct staat.
Klein foutje...
Klopt, er wordt z.s.m. werk van gemaakt!

JPV

#6 , 27 mei 2010 22:25

Bedankt, ik vrees evenwel dat dit probleem bij de server ligt. Dus het kan nog even duren voor dit terug correct staat.
heeft dit niet gewoon met zomeruur en co te maken? als ik het goed voor heb is dit aan te passen hoor.

Vandebos

#7 , 27 mei 2010 22:35

Dan dien je wel admin rechten te hebben op de server in kwestie, hetgeen niet nodig is voor het plaatsen en/of updaten van php code. Daarvoor zijn wijzigen rechten op de share in kwestie voldoende.

JPV

#8 , 28 mei 2010 07:24

Dan dien je wel admin rechten te hebben op de server in kwestie, hetgeen niet nodig is voor het plaatsen en/of updaten van php code. Daarvoor zijn wijzigen rechten op de share in kwestie voldoende.
het zomeruur kan aangepast worden in het adminpaneel van phpbb3 ;). Zolang de minuten gelijk lopen, kan het dus altijd geregeld worden, desnoods door ons in de tijdzone van Portugal of Griekenland te plaatsen :).

webmaster
Topic Starter
Beheerder

#9 , 28 mei 2010 07:34

Het is vreemd, als ik een bericht plaats, dan krijg ik de correcte tijd te zien.
Jullie niet dan ?

svennd

#10 , 28 mei 2010 09:00

JPV, die optie staat correct GMT+1, vreemd genoeg klopt de tijd nog steeds niet. Ik wil wel kijken of iedere gebruiker, dezelfde GMT instelling heeft, of het hierbij om een server probleem gaat of om user per user probleem. Zomaar gaan spelen met die tijds opties is best gevaarlijk omdat sommigen dan letterlijk een uur vooruit of achteruit vliegen, inc dus de posts en de bekeken posts :) stel je voor dat je een post al bekeken hebt, en dat hij toen nog niet bestond :wink:
Maar we zijn er aan bezig, dank je om te melden !

// edit
Zo vanaf nu wonen we gezellig allemaal ergens in Zuid-Afrika. (GMT+2)
Laatst gewijzigd door svennd op 28 mei 2010 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: fix toegepast.

JPV

#11 , 28 mei 2010 09:57

JPV, die optie staat correct GMT+1, vreemd genoeg klopt de tijd nog steeds niet. Ik wil wel kijken of iedere gebruiker, dezelfde GMT instelling heeft, of het hierbij om een server probleem gaat of om user per user probleem. Zomaar gaan spelen met die tijds opties is best gevaarlijk omdat sommigen dan letterlijk een uur vooruit of achteruit vliegen, inc dus de posts en de bekeken posts :) stel je voor dat je een post al bekeken hebt, en dat hij toen nog niet bestond :wink:
Maar we zijn er aan bezig, dank je om te melden !

// edit
Zo vanaf nu wonen we gezellig allemaal ergens in Zuid-Afrika. (GMT+2)
svenn, wat ik wel vreemd vindt is dat het UCP hier niet zo uitgebreid is als elders. Heb jij dat aangepast? want anders kon ik zelf m'n tijdzone aanpassen ;).

(en webmaster: check eens of jouw uur nu goed staat?)

svennd

#12 , 28 mei 2010 11:25

Klopt, het ucp is sterk kleiner gemaakt, dit omdat we niet graag aan "over" - opties doen. Als problemen als deze opgelost zijn, gaan we eventueel overwegen extra opties in te schakelen. Dit is natuurlijk in overleg met de webmaster ;) Het is in de database zelf aangepast, webmaster zelf zat op gmt+2 (aangepaste versie dus)

Vandebos

#13 , 28 mei 2010 11:33

Hmmm lijkt me dan toch aangewezen om de gebruiker zelf de mogelijkheid te geven deze aan te passen, anders gaan er veel meldingen binnenkomen denk ik..

Tussen haakjes, Z. Afr.... prachtig land, goede wijnen... beter klimaat... wanneer verhuist het JF?

svennd

#14 , 28 mei 2010 11:45

Hmmm lijkt me dan toch aangewezen om de gebruiker zelf de mogelijkheid te geven deze aan te passen, anders gaan er veel meldingen binnenkomen denk ik..
Tussen haakjes, Z. Afr.... prachtig land, goede wijnen... beter klimaat... wanneer verhuist het JF?
Bedoel je hiermee de mogelijkheid GMT aan te passen ? Ik heb ze eenmalig correct gezet (voor iedereen), naar GMT+2. Bezoekers die weten dat we in GMT+1 wonen en dit volgens hun kennis "correct zetten" zitten dan op een verkeerde tijd. Wat niet weet, wat niet deert ;)

Vandebos

#15 , 28 mei 2010 12:09

Ok, dacht dat je dit manueel bij iedere gebruiker diende uit te voeren...

Terug naar “Praat café”