arbeidsrechtbank

gekko
Topic Starter

#16 , 26 mei 2010 11:25

Ik ben vandaag bij de griffie geweest. Het gaat alleen nog om de betwisting schuldvordering reis en mobiliteitsvergoeding. ( 10.440 bef ).
Ik had aan de griffie gevraagd of er de mogelijkheid bestaat dit in de minne te regelen. Dat kan...doorhalen van de zaak, zoals hierboven al eens wordt vermeld. Maar mijn vraag is: wat denken jullie daarover...komen er onkosten op mijn rekening (gerecht, advocaat tegenpartij enz...)
Graag zou ik van de zaak af zijn.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
gekko
Topic Starter

#17 , 26 mei 2010 17:35

nog een vraagje... als ik doorhaling van de zaak wens te doen...kan ik dat zelf of moet ik daarvoor een advocaat contacteren?

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#18 , 26 mei 2010 17:57

Voor doorhaling van de zaak is het akkoord van beide partijen vereist. Neem contact met de advocaat van het Fonds. Vraag of zij akkoord gaan. In dat geval zijn er in principe geen kosten meer te betalen.

Reclame

xena

#19 , 27 mei 2010 07:08

Voor doorhaling van de zaak is het akkoord van beide partijen vereist. Neem contact met de advocaat van het Fonds. Vraag of zij akkoord gaan. In dat geval zijn er in principe geen kosten meer te betalen.
er kan aan de tegenpartij toch nog een rechtsplegingsvergoeding worden toegekend .

scorpioen

#20 , 27 mei 2010 10:30

Een doorhaling van de zaak geschiedt in onderling akkoord. De rechtbank doet geen uitspraak over wie nu gelijk of ongelijk had. De rechtbank zal dan ook geen uitspraak doen over de kosten. Ik heb nog nooit een vonnis van doorhaling gezien waarin uitspraak gedaan werd over de kosten. Ik sluit niet uit dat indien partijen akkoord gaan dat de kosten ten laste van een partij gelegd worden, de rechtbank, ook bij een doorhaling, gevolg zal geven aan dit akkoord.

Men mag doorhaling niet verwarren met afstand van geding. Bij afstand van geding doet de rechter wel uitspraak over de kosten en worden de kosten, behoudens andersluidend akkoord van partijen, ten laste gelegd van de partij die afstand doet.

gekko
Topic Starter

#21 , 28 mei 2010 08:02

Als ik nu een advocaat wil nemen...is het dan beter iemand van de balie Hasselt te nemen ..want waar ik woon zijn de advocaten van de balie Tongeren.

gekko
Topic Starter

#22 , 28 mei 2010 08:22

Nog een vraagje.. ( sorry ... ) ... kan ik ergens een modelbrief vinden om de advocaat van de tegenpartij te contacteren? Ik weet eigenlijk niet hoe ik dat allemaal moet formuleren. En dat ik ook geen dingen schrijf die later, eventueel, tegen mij gebruikt kunnen worden.

gekko
Topic Starter

#23 , 28 mei 2010 08:50

Vanmorgen kreeg ik deze mail van de tegenpartij ( niet van hun advocaat )........Geachte heer,

Indien u een einde wil maken aan deze gerechtelijke procedure, raden wij u aan om een brief te richten aan de griffie van de Arbeidsrechtbank te Hasselt (Havermarkt 8, 3500 Hasselt) waarbij u verklaart afstand te doen van geding. Dit zal ervoor zorgen dat de nog hangende procedure zal worden doorgehaald.
Gelieve in deze brief zeker melding te maken van de referte van de rechtbank:

Met vriendelijke groeten,

Attaché

Zij proberen afstand van geding... ???

scorpioen

#24 , 28 mei 2010 09:33

Vraag of zij akkoord gaan dat ieder zijn eigen kosten draagt. Als u geen gerechtskosten aan de tegenpartij moet betalen komt afstand van geding op hetzelfde neer als doorhaling.

U kan ook vragen of zij akkoord gaan met doorhaling. Misschien beseffen ze nog niet dat afstand van geding en doorhaling niet gans hetzelfde is.

gekko
Topic Starter

#25 , 28 mei 2010 13:46

De aanvraag voor doorhaling van de zaak..moet ik die aangetekend verzenden naar de tegenpartij?
Heeft er iemand een voorbeeld hoe ik die brief opstel, zodat het er allemaal een beetje formeel uitziet?
Dank u...( al zeker voor alle antwoorden die ik heb mogen ontvangen )

gekko
Topic Starter

#26 , 28 mei 2010 13:47

Het is nog niet de aanvraag naar de griffie toe.. gewoon de schriftelijke aanvraag naar de tegenpartij.

gekko
Topic Starter

#27 , 02 jun 2010 17:37

Geachte heer,

Wij kunnen inderdaad instemmen met de doorhaling van de zaak.
Gezien de zaak reeds vastgesteld staat voor behandeling op 14 december 2010, kan op deze zitting de zaak doorgehaald worden.

Dit antwoord heb ik gekregen van de tegenpartij.
Wat zijn nu de volgende stappen die ik moet ondernemen?

gekko
Topic Starter

#28 , 11 jun 2010 07:39

Ik ben terug aangesloten bij de vakbond.
Men gaat mij verder helpen met de " doorhaling op rol".
Allemaal heel fel bedankt voor de uitleg en antwoorden.
Groetjes,
Gekko.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”