arbeidsrechtbank

gekko
Topic Starter

arbeidsrechtbank

#1 , 21 mei 2010 12:51

Sinds ik gepensioneerd ben behandelt acv mijn zaak niet meer ivm een faillisement, daar ik mijn lidmaatschap heb opgezegd.
Vandaag heb ik een gerechtsbrief ontvangen, maar ik versta helemaal niets van die gerechtelijke zinnen/woorden. Is het mogelijk deze brief , hier op het forum te laten lezen, zodat ik weet wat ze bedoelen en of ik eventuele maatregelen kan nemen?
Alvast bedankt....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 21 mei 2010 16:04

Sinds ik gepensioneerd ben behandelt acv mijn zaak niet meer ivm een faillisement, daar ik mijn lidmaatschap heb opgezegd.
Vandaag heb ik een gerechtsbrief ontvangen, maar ik versta helemaal niets van die gerechtelijke zinnen/woorden. Is het mogelijk deze brief , hier op het forum te laten lezen, zodat ik weet wat ze bedoelen en of ik eventuele maatregelen kan nemen?
Alvast bedankt....
schrijf de brief maar neer :)

gekko
Topic Starter

#3 , 21 mei 2010 16:41

dank u...
Ik heb de brief ingescand... maar hoe kan ik deze toevoegen aan mijn nieuw antwoord?

Reclame

gekko
Topic Starter

#4 , 21 mei 2010 19:16

deel1
Hasselt, 19 mei 2010
ARBEIDSRECHTBANK TE HASSELT
GRIFFIE
Ger.W.747 - A.R.nr.983206

Havermarkt 8 3500 HASSELT tel.011/290533 fax.011/290698

Geachte heer. Geachte mevrouw.
BETREFT:
Onze referte: A.R.nr. 983206 De partijen:
ISf^OEDING VAN DE IN GEVAL VAN SLUITING VAN ONDERNEMING ONTSLAGEN WERKNEMERS
Ik deel u mee dat de in onze referte vermelde zaak zal behandeld worden op de zitting van de Rechtbank van 14 DECEMBER 2010 om 9 uur.

U vindt hierbij een afschrift van de beschikking getroffen met toepassing van artikel 747,§2 van het Gerechtelijk Wetboek.
Hoogachtend,
Geert Ste Griffier

gekko
Topic Starter

#5 , 21 mei 2010 19:17

deel 2
AFSCHRIFT

A.R.nr. 983206
Rep.nr.
Dc heer?
tegen
FONDS TOT VERGOEDING VAN DE IN GEVAL VAN SLUITING VAN ONDERNEMING ONTSLAGEN WERKNEMERS, verweerster
BESCHIKKING,
Saskia RASKIN, rechter in de arbeidsrechtbank te Hasselt, bijgestaan door Dirk VAN DER GOTEN, griffier;
^
Gelet op:
de afwezigheid van eisende partij op de zitting d.d. 13/04/2010; de wet van 15/6/1935 op het taalgebruik in gerechtszaken; de wet van 10/10/1967 houdende het Gerechtelijk Wetboek.
ïj^ jjc jj^ ^
Stelt vast dat partijen ons geen opmerkingen over de instaatstelling van de zaak lieten geworden overeenkomstig artikel 747§2, 1°;
Draagt dc partijen op hun conclusie ter griffie van de arbeidsrechtbank te Hasselt neer te leggen en tezelfdertijd in toepassing van artikel 745 Ger.W. aan de raadsman van de tegenpartij te zenden uiterlijk op volgende data:
voor verweerder uiterlijk op 19/07/2010; voor eiseres uiterlijk op 20/09/2010; voor verweerster uiterlijk op 19/10/2010.
Draagt de partijen op, conform artikel 869 Ger.W. in hun conclusies alle rechtsmiddelen tegelijkertijd voor te dragen;
Bepaalt de datum van de pleitzitting op 14 december 2010 om 9 uur met een tijdsduur van 20 minuten;
1/1

Draagt de partijen op, conform artikel 756 Ger.W., hun geïnventariseerd dossier met genummerde overtuigingsstukken neer te leggen uiterlijk vijftien dagen vóór de pleitzitting;

Hasselt, K/05/2010
De griffier, \ - De rechter,
/
Raskin
Dirk Van Der Goten Sas
APSCHfttFT, vrijgesteld van grrflierocM. Tar tonr*t gebraoht in uttvoeriny van artikel van h* Qmtchtokfr W*txx*.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#6 , 21 mei 2010 19:33

Ik vermoed dat u eisende partij bent.

U moet onverwijld kopie van de stukken waarvan u gebruik wenst te maken aan de advocaat van de tegenpartij overmaken.

De tegenpartij kan een conclusie (dit is een schriftelijke weergave van de argumentatie die aan de rechtbank wordt voorgelegd) ter griffie neerleggen en aan u toezenden uiterlijk op 19/07/2010
U moet hetzelfde doen uiterlijk tegen 20/09/2010.

De zaak wordt behandeld op de zitting van 14 december 2010. U moet uiterlijk 15 dagen voor de zitting uw stukken neerleggen ter griffie van de arbeidsrechtbank.

gekko
Topic Starter

#7 , 21 mei 2010 20:45

dat dacht ik al... ik dacht dat , toen acv mij zei dat ze de zaak stop zette, omdat ik geen lid meer ben ...dat het afgelopen was.
Ik moet dat ook niet hebben... ik wil gewoon met rust gelaten worden.
Maar blijkbaar gaat dat nu verder maar moet ik mijn eigen gaan verdedigen.
Wat als ik niets laat weten?... Ik moet niets hebben...of...wat moet ik doen om hun te laten weten dat het voor mij genoeg is geweest en dat ik niets eis?

scorpioen

#8 , 21 mei 2010 20:56

Aan de advocaat van de tegenpartij vragen of hij akkoord gaat met doorhaling van de zaak.

gekko
Topic Starter

#9 , 21 mei 2010 22:07

Als ik nu eens wist wie dat was. Acv heeft deze zaak aangeklaagd en behandelt. Is ook al minstens 15 jaren geleden.
Maar ik moet gehoor geven aan deze gerechtsbrief? of kan ik het gewoon laten?
Als ik gewoon niets doe ... ben ik natuurlijk verliezende partij.. maar dat maakt voor mij niets uit , tenminste als ik niet voor de een of andere kosten moet opdraaien.

JPV

#10 , 21 mei 2010 22:31

Als ik nu eens wist wie dat was. Acv heeft deze zaak aangeklaagd en behandelt. Is ook al minstens 15 jaren geleden.
Maar ik moet gehoor geven aan deze gerechtsbrief? of kan ik het gewoon laten?
Als ik gewoon niets doe ... ben ik natuurlijk verliezende partij.. maar dat maakt voor mij niets uit , tenminste als ik niet voor de een of andere kosten moet opdraaien.
pas op: heb je werkloosheidsuitkeringen gekregen tijdens de periode dat je recht had op bvb een opzeggingsvergoeding? De kans bestaat dat je die zal moeten terugbetalen aan de RVA indien je de rechtzaak stopzet.

gekko
Topic Starter

#11 , 22 mei 2010 06:11

Lap... ik heb het weer aan mijn broek zeker..
Het is van 1992.. ik heb daar niets meer van. Ik weet het zelfs niet meer.
Werloosheidsvergoeding waarschijnlijk daar ik zonder werk gevallen ben.
Van een opzeggingsvergoeding ben ik mij helemaal niet bewust van.
Kan ik daarvoor de rva contacteren of een andere instantie?

scorpioen

#12 , 22 mei 2010 11:06

Ga het dossier eens inzien op de griffie van de arbeidsrechtbank. Dan zal je zien waarover het gaat.

gekko
Topic Starter

#13 , 23 mei 2010 06:27

Kan dat ?
Ik heb op de site van fonds voor sluitingen kunnen inloggen met mijn eid.
Daar staat dat ik een slutingsvergoeding en mijn achterstallig loon heb ontvangen. De bedragen stonden erbij. Dus dat klopt.
Het is mij een raadsel wat acv , waarschijnlijk namens mij, nog aangeklaagd heeft.
Ik slaap er gewoon niet meer van.
Ze hadden mij toch ook kunnen inlichten wat de gevolgen zouden zijn toen ik mijn lidmaatschap opzegde.
Maar ja, het kwaad is alweer geschied.

scorpioen

#14 , 23 mei 2010 11:40

Zonder dossier gezien te hebben kunnen we maar speculeren.

Het zou kunnen zijn dat nadat je een vordering voor de rechtbank hebt ingesteld het Fonds betaald heeft en de zaak nu maar pro forma voorkomt omdat men het dossier wil afsluiten.

Om te zorgen dat je terug rustig kan slapen moet je weten wat er nu juist aan de hand is. Dat kan door contact op te nemen met de advocaat van het Fonds en / of door het dossier op de griffie van de arbeidsrechtbank te gaan inzien. Ja, dat kan. Gewoon naar de griffie gaan met de brief die je gekregen hebt

gekko
Topic Starter

#15 , 24 mei 2010 18:03

Hallo...
Ik hoop dat ik dinsdag een bezoekje kan brengen aan de griffie.
Kan ik daar ook een kopie krijgen van mijn dosier?
Zodra ik iets meer weet laat ik het hier weten.
Alvast... dank u... tot binnenkort.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”