#12 , 28 sep 2006 20:10
Niet helemaal juist, sperwer. Een mondeling akkoord is ook goed. Zo heb ik deze zomer nog een droogtrommel gekocht en toen het zover was dat ze moest geleverd worden, zou men ze mij niet meer aan die prijs kunnen verkopen. Ik had natuurlijk ook niets op papier en achtte mijn kansen nihil. Tot ik naar TestAankoop belde en zij mij ook vertelden dat er een overeenkomst gesloten is zo snel er een "akkoord is over prijs en goed". Ik heb die droogtrommel mede met de argumenten van TA wel degelijk aan de prijs zoals mondeling overeengekomen was, gekregen. Ik was dus wel wel degelijk in die winkel geweest, had daar met de verkoper over de machine gepraat en over de prijs ervan.
Maar, in dit geval zit koen er ook naast volgens mij. Een vraagprijs afficheren is nog niet hetzelfde als een overleg plegen. Er kan op de manier zoals het hier "gebeurd" is (want er is volgens mij niet veel gebeurd) toch geen sprake zijn van een "akkoord over prijs en goed", denk ik. Stel je voor dat je per ongeluk een nulletje vergeet te afficheren in je vraagprijs en een onverlaat denkt eens slim te zijn en zich via fax "akkoord" te verklaren met die prijs en denkt nog slimmer te zijn dat hij die verkoop zou kunnen hard maken op de rechtbank. Nee, zo zot zijn ze hier toch ook nog niet me dunkt.