Daarmee zou de dokter de medische geheimplicht overtreden.Hallo !
Onze huisarts wil niet ingaan op de vraag om de maandelijkse bloedresulaten van mijn vader naar ons toe te zenden per post.
Wij houden dit graag ook zelf wat in het oog ( cholestrolwaarden , enz ).
Nochtans heeft mijn eigen dokter hier geen problemen mee en zegt dat de huisarts van mijn vader dit simpel kan doen door te vermelden aan het labo dat er steeds een dubbel moet verzonden wordn naar mijn vader..
Na gebeld te hebben naar het medisch labo waar de analyses van mijn vaders bloed word geanalyseerd bevestigd men dit dus , en zegt men dat mijn vaders huisarts dit moet melden .
Toch staat hij hier steeds weigerachtig tegenover en wil hij dit niet doen .
Mijn vraag .
Kan ik niet eisen als zoon van mijn vader dat het medisch labo dit toch doet ?
Waarom moet mijn huisarts hierover beslissen dat er een dubbel mag verzonden worden of niet ?
Indien mijn vader dit eist rechstreeks bij het labo , moet men hier dan niet op ingaan ?
Kan hij dit niet eisen met een aangetekend schrijven ?
dank U !
Ik ben het ermee eens dat er een geheimplicht is van de huisarts van je vader tegenover jullie, maar niet tegenover je vader zelf.Daarmee zou de dokter de medische geheimplicht overtreden.
Hij kan dat inderdaad eisen. Uiterlijk moet men steeds binnen de 15 dagen op het verzoek ingaan. Zie staatsblad www.staatsblad.beHallo !
Onze huisarts wil niet ingaan op de vraag om de maandelijkse bloedresulaten van mijn vader naar ons toe te zenden per post.
Wij houden dit graag ook zelf wat in het oog ( cholestrolwaarden , enz ).
Nochtans heeft mijn eigen dokter hier geen problemen mee en zegt dat de huisarts van mijn vader dit simpel kan doen door te vermelden aan het labo dat er steeds een dubbel moet verzonden wordn naar mijn vader..
Na gebeld te hebben naar het medisch labo waar de analyses van mijn vaders bloed word geanalyseerd bevestigd men dit dus , en zegt men dat mijn vaders huisarts dit moet melden .
Mijn vraag .
Kan ik niet eisen als zoon van mijn vader dat het medisch labo dit toch doet ?
Waarom moet mijn huisarts hierover beslissen dat er een dubbel mag verzonden worden of niet ?
Indien mijn vader dit eist rechstreeks bij het labo , moet men hier dan niet op ingaan ?
Kan hij dit niet eisen met een aangetekend schrijven ?
dank U !
De datum van publicatie en de pagina kunnen in dit geval helpen om de zoektocht door een tiental miljoen pagina's ernstig in te korten...Zie staatsblad www.staatsblad.be
Wet op de patiëntenrechten (Wet van 22.8.2002). Publicatie : 2002-09-26, bl. 43719.De datum van publicatie en de pagina kunnen in dit geval helpen om de zoektocht door een tiental miljoen pagina's ernstig in te korten...Zie staatsblad www.staatsblad.be
Hallo Creatief,Nochtans heeft mijn eigen dokter hier geen problemen mee en zegt dat de huisarts van mijn vader dit simpel kan doen door te vermelden aan het labo dat er steeds een dubbel moet verzonden wordn naar mijn vader..