Hoe stel je dan voor dat ik dat oplos, Lex? Mijn kindje meenemen naar daar om hem om de 2 a 3 uur eten te geven?Dat klopt, dat is ook zo!Ik blijf erbij dat puur en alleen zwanger zijn een niet gegronde reden is.
Dat schreef ik overigens ook! zie mijn bericht van 22 sept.
Borstvoeding geven is evenwel ook GEEN reden om thuis te blijven!
Ik heb TWEE premature/dysmature baby's gehad...beiden kregen moedermelk...die ik afkolfde en naar de neonatale bracht!Hoe stel je dan voor dat ik dat oplos, Lex? Mijn kindje meenemen naar daar om hem om de 2 a 3 uur eten te geven?
Thuis afkolven,uw baby thuis laten en daar eten (laten)geven...baby's horen niet thuis in een stemlokaal!! Zoals ik dus al zei, 30 euro aan kinderopvang uitgeven om aan uw burgerplicht te 'mogen' voldoen!
Ik zal er dan wel meteen moeten laten aan toevoegen dat hij/zij ook moet zorgen voor een campingvuurtje of zo want ik moet mijn kolf kunnen steriliserenEen koelkast zou trouwens ook niet mis zijn, aangezien zo'n flesje moedermelk koel bewaard moet worden. Maar misschien mag ik daarvoor wel een koelbox meebrengen, nadat die gecontroleerd werd door de anti-terreurcel.
Persoonlijk vind ik het eerder een democratische plicht.En dit alles maak van brostvoeding dus wel een reden voor mij om je met alle mogelijke middelen te ontrekken van die ondemocratische plicht.
Men zou dat beter laten doen door de 55 plussers, die gaan nadat ze zijn gaan stemmen toch in het caf? nakaarten over hun stemgedrag.
En zullen zekers niet met de problemen zitten die jongene moeders en vaders hebben.
Zie de wet op 'besmettelijke ziekten' in scholen!Hey Lex
Dat ziektekiemen die volwassenen bij zich dragen niet zouden gevaarlijk zijn voor een foetus is niet mijn mening (ben geen arts) maar dat is wel de reden waarom leerkrachten alleen moederschapsbescherming krijgen als ze lesgeven aan kleine kindjes.
Sedert die vaststelling heeft men de 'compressen' uitgevonden!Maar zelfs met afkolven blijft het zelfde probleem bestaan.
Ik ken niet veel vrouwen die voldoende kunnen afkolven om een baby een hele dag eten te kunnen geven zonder in de loop van die dag te moeten bij kolven.
En verder zie ik die moeder daar al zitten met twee grote natte plekken op haar bloos tegen de middag.
ONZIN...de maatschappij heeft niets aan JA-knikkers, het zijn de 'AMBETANTERIKEN' die ervoor zorgen dat er 'iets' veranderd!Lex,
Ik begrijp jou hoor. Maar ik heb die wet niet gemaakt dat ik als leerkracht secundair GEEN moederschapsbescherming krijg. Natuurlijk zou ik er blij mee zijn als ik dat wel zou krijgen. Des te meer je thuis kan zijn voor je (ongeboren) kind, des te liever natuurlijk. Maar ik weet ook dat dat allemaal geld kost aan de hele samenleving, des te meer mensen betaald thuiszitten, des te meer belastingen. En dus vind ik het toch wel normaal dat men verschillen maakt tussen verschillende beroepen. Het mijne is dan weer net zo'n twijfelberoep.