Uitverkoren tot bijzitter

dieke

#16 , 25 sep 2006 11:34

Hey Lex

Dat ziektekiemen die volwassenen bij zich dragen niet zouden gevaarlijk zijn voor een foetus is niet mijn mening (ben geen arts) maar dat is wel de reden waarom leerkrachten alleen moederschapsbescherming krijgen als ze lesgeven aan kleine kindjes.

Offtopic ivm toxoplasmose: dat kan je niet krijgen van een andere persoon (ik ben trouwens ook niet immuun). Krijg je alleen door besmettingshaarden zoals uitwerpselen van dieren.

Ontopic vind ik het nog niet eens zo'n onzinnig idee dat onze politici hier eens wat aandacht aan zouden schenken.

Want inderdaad, waarom eigenlijk 30-jarigen? Dit zijn nu net mensen die OF zwanger zijn OF kindjes hebben waarvoor ze dan weer opvang moeten bedenken OF ... In ieder geval lijkt het inderdaad veel logischer om voor de verkiezingen systematisch 40 a 50'ers op te roepen. Mensen die al grotere kinderen zullen hebben enz.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke

#17 , 25 sep 2006 11:37

Ik blijf erbij dat puur en alleen zwanger zijn een niet gegronde reden is.
Dat klopt, dat is ook zo!
Dat schreef ik overigens ook! zie mijn bericht van 22 sept.

Borstvoeding geven is evenwel ook GEEN reden om thuis te blijven!
Hoe stel je dan voor dat ik dat oplos, Lex? Mijn kindje meenemen naar daar om hem om de 2 a 3 uur eten te geven?

sperwer

#18 , 25 sep 2006 11:44

Briefje gaan halen bij de politie.
E?ntje waarop staat dat de voorzitter moet zorgen dat jij je kan afzonderen of dat de voorzitter anders strafbaar is wegens het dwingen van een vrouw om haar borsten te ontbloten in het publiek.

Reclame

dieke

#19 , 25 sep 2006 11:46

:lol:

Ik zal er dan wel meteen moeten laten aan toevoegen dat hij/zij ook moet zorgen voor een campingvuurtje of zo want ik moet mijn kolf kunnen steriliseren :-) Een koelkast zou trouwens ook niet mis zijn, aangezien zo'n flesje moedermelk koel bewaard moet worden. Maar misschien mag ik daarvoor wel een koelbox meebrengen, nadat die gecontroleerd werd door de anti-terreurcel.
Laatst gewijzigd door dieke op 25 sep 2006 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Lex

#20 , 25 sep 2006 11:48

Hoe stel je dan voor dat ik dat oplos, Lex? Mijn kindje meenemen naar daar om hem om de 2 a 3 uur eten te geven?
Ik heb TWEE premature/dysmature baby's gehad...beiden kregen moedermelk...die ik afkolfde en naar de neonatale bracht!

Afkolven dus!

dieke

#21 , 25 sep 2006 11:51

Zie mijn vorige berichtje, Lex. Ik veronderstel dat jij dat afkolven toch ook wel in je eigen prive-omgeving deed?

Zoals de situatie nu is (aantal voedingen per dag) zal ik minstens drie keer moeten afkolven. Ten eerste is er in het stembureau waar ik ga niks geen voorziening hiervoor (dus nergens een apart lokaaltje of zo). Ten tweede moet je na elke kolfbeurt je kolf steriliseren (al helemaal geen voorziening voor). Ik heb dit wel degelijk gevraagd hoor, want op zich kan je inderdaad gewoon gaan bijzitten als je borstvoeding geeft, mits men er daar toch een beetje op voorzien is. En dat is dus absoluut niet het geval.
Laatst gewijzigd door dieke op 25 sep 2006 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.

sperwer

#22 , 25 sep 2006 11:55

Maar zelfs met afkolven blijft het zelfde probleem bestaan.
Ik ken niet veel vrouwen die voldoende kunnen afkolven om een baby een hele dag eten te kunnen geven zonder in de loop van die dag te moeten bij kolven.

En verder zie ik die moeder daar al zitten met twee grote natte plekken op haar bloos tegen de middag.

dieke

#23 , 25 sep 2006 12:01

We zijn hier nu misschien wel erg offtopic aant gaan :) Eigenlijk komt het er gewoon op neer dat het inderdaad wel een beetje dom is geweest voor dit soort dingen de 30'ers op te trommelen.

Om toch even offtopic te blijven: inderdaad sperwer, ik wou het allemaal niet al te plastisch laten worden, maar het komt wel neer op wat jij zegt: twee natte plekken :)

sperwer

#24 , 25 sep 2006 12:08

En dit alles maak van brostvoeding dus wel een reden voor mij om je met alle mogelijke middelen te ontrekken van die ondemocratische plicht.

Men zou dat beter laten doen door de 55 plussers, die gaan nadat ze zijn gaan stemmen toch in het caf? nakaarten over hun stemgedrag.

En zullen zekers niet met de problemen zitten die jongene moeders en vaders hebben.

Lex

#25 , 25 sep 2006 12:24

:lol:

Ik zal er dan wel meteen moeten laten aan toevoegen dat hij/zij ook moet zorgen voor een campingvuurtje of zo want ik moet mijn kolf kunnen steriliseren :-) Een koelkast zou trouwens ook niet mis zijn, aangezien zo'n flesje moedermelk koel bewaard moet worden. Maar misschien mag ik daarvoor wel een koelbox meebrengen, nadat die gecontroleerd werd door de anti-terreurcel.
Thuis afkolven,uw baby thuis laten en daar eten (laten)geven...baby's horen niet thuis in een stemlokaal!! Zoals ik dus al zei, 30 euro aan kinderopvang uitgeven om aan uw burgerplicht te 'mogen' voldoen!

Voor zover mij bekend, kan ALLEEN Kind&Gezin, een GELDIG attest ivm borstvoeding afleveren!

Zie ook, de wet op het borstvoedingsverlof.
Laatst gewijzigd door Lex op 25 sep 2006 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Luc

#26 , 25 sep 2006 12:28

En dit alles maak van brostvoeding dus wel een reden voor mij om je met alle mogelijke middelen te ontrekken van die ondemocratische plicht.

Men zou dat beter laten doen door de 55 plussers, die gaan nadat ze zijn gaan stemmen toch in het caf? nakaarten over hun stemgedrag.

En zullen zekers niet met de problemen zitten die jongene moeders en vaders hebben.
Persoonlijk vind ik het eerder een democratische plicht.

En als +55 jarige weet ik bij ondervinding dat er andere kwaaltjes opduiken op die leeftijd die ook hinderlijk kunnen zijn.

Maar ik ben bijzitter van een kiesbureau geweest toen ik 40 jaar was. De kinderen waren toen nog tieners en de kwaaltjes waren er nog niet. Geen groot probleem dus.

Misschien een betere leeftijd?

Wat ik wel vindt is dat iedereen ooit eens bijzitter of zo moet geweest zijn. Het geeft U een andere kijk op het gebeuren en leert U veel te relativeren. En dat is uiteindelijk een toegevoegde waarde. Zelfs voor uw professionele loopbaan.

Lex

#27 , 25 sep 2006 12:35

Hey Lex

Dat ziektekiemen die volwassenen bij zich dragen niet zouden gevaarlijk zijn voor een foetus is niet mijn mening (ben geen arts) maar dat is wel de reden waarom leerkrachten alleen moederschapsbescherming krijgen als ze lesgeven aan kleine kindjes.
Zie de wet op 'besmettelijke ziekten' in scholen!

dieke

#28 , 25 sep 2006 12:47

Lex,

Ik begrijp jou hoor. Maar ik heb die wet niet gemaakt dat ik als leerkracht secundair GEEN moederschapsbescherming krijg. Natuurlijk zou ik er blij mee zijn als ik dat wel zou krijgen. Des te meer je thuis kan zijn voor je (ongeboren) kind, des te liever natuurlijk. Maar ik weet ook dat dat allemaal geld kost aan de hele samenleving, des te meer mensen betaald thuiszitten, des te meer belastingen. En dus vind ik het toch wel normaal dat men verschillen maakt tussen verschillende beroepen. Het mijne is dan weer net zo'n twijfelberoep.

Mijn attest borstvoeding heb ik trouwens inderdaad netjes afgehaald bij de dokteres van Kind en Gezin.

Ieder die moet gaan bijzitten, have fun. Ieder die er (gegrond) onderuit geraakt, hetzelfde :)

Lex

#29 , 25 sep 2006 12:48

Maar zelfs met afkolven blijft het zelfde probleem bestaan.
Ik ken niet veel vrouwen die voldoende kunnen afkolven om een baby een hele dag eten te kunnen geven zonder in de loop van die dag te moeten bij kolven.

En verder zie ik die moeder daar al zitten met twee grote natte plekken op haar bloos tegen de middag.
Sedert die vaststelling heeft men de 'compressen' uitgevonden! :)

Lex

#30 , 25 sep 2006 12:52

Lex,

Ik begrijp jou hoor. Maar ik heb die wet niet gemaakt dat ik als leerkracht secundair GEEN moederschapsbescherming krijg. Natuurlijk zou ik er blij mee zijn als ik dat wel zou krijgen. Des te meer je thuis kan zijn voor je (ongeboren) kind, des te liever natuurlijk. Maar ik weet ook dat dat allemaal geld kost aan de hele samenleving, des te meer mensen betaald thuiszitten, des te meer belastingen. En dus vind ik het toch wel normaal dat men verschillen maakt tussen verschillende beroepen. Het mijne is dan weer net zo'n twijfelberoep.
ONZIN...de maatschappij heeft niets aan JA-knikkers, het zijn de 'AMBETANTERIKEN' die ervoor zorgen dat er 'iets' veranderd!

Terug naar “Actuele Thema's”