Verleden jaar heeft mijn vriendin een lening aangegaan op haar naam om het voorschot van mijn huis te betalen. In ruil zou ze bij mij inwonen totdat de duur van 24 maanden voorbij was (huurden daarvoor ook al 7 jaar samen en op deze manier stond ze ook niet op straat). Na enkele maanden heeft ze plots besloten dat ze niet langer bij mij wilde inwonen en dat ik dus alles maar alleen moest verder betalen.
Ik dacht dat komt wel in orde, niet dus. Ze heeft een advocaat op me afgestuurd, (zonder nog maar te proberen het eerst met me uit te praten, want ik wilde wel een oplossing, maar dan duurde het wat langer eer alles terugbetaald werd) en eist dat ik onmiddellijk de hele lening verder afbetaal. Zij zeggen dat ze dat kan vragen doordat de som toen integraal voor de woning gestort werd op de rekening van de makelaar en dat ik reeds 13 maanden heb "teruggestort"... Dat is voor hen voldoende bewijs... Ik vind dit eerder bizar daar ik niet gevraagd heb aan haar om dat bedrag te laten storten en er is ook nooit een leningovereenkomst tussen ons gesloten met de vermelding van wanneer of hoelang en hoeveel ik daaraan zou terugbetalen...
Wat moet ik nu doen?