afbreuk doen van koopcontract keuken

sabbieke
Topic Starter

afbreuk doen van koopcontract keuken

#1 , 07 mei 2010 11:55

Geachte,

Mijn vriend en ik gaan beginnen met bouwen. Nu hadden wij een keuken, volledig naar onze smaak gezien. Na onderhandelen zijn we een prijs overeen gekomen en hebben we dan ook getekend en een voorschot betaalt van 1000 euro.
Nu, onze keuken hebben we pas binnen een jaar nodig, de prijs kon je zelf tot 2 jaar vast laten leggen.
Wat nu het probleem is, ze komen nu al hun afspraken niet na en daar hebben we geen goed gevoel bij. Wat als ze echt de keuken moeten komen plaatsen of als er foutjes zijn tijdens het plaatsen van de keuken?
Kunnen wij het contract alsnog stop zetten, en wat zijn de gevolgen? En hoe zit het dan met het betaalde voorschot?

Bedankt
Sabbieke

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
s21

#2 , 07 mei 2010 16:09

Wat staat er vermeld in de algemene voorwaarden? Meestal achterzijde van de bestelbon.

sabbieke
Topic Starter

#3 , 07 mei 2010 18:30

Hey

Eigenlijk staat dat er niet duidelijk in.
Maar het is wel zo dat ze nu totaal nog niet aan de keuken bezig kunnen zijn omdat alles nog opgemeten en gebouwd :-) moet worden.
Na aandringen komen ze hun afspraken wel na. Maar ik heb geen zin om altijd te moeten aandringen en te moeten wachten op hun.

Groetjes

Reclame

s21

#4 , 08 mei 2010 12:21

Normaal wordt bij eenzijdige opzegging van de verkoopsovereenkomst een bepaalde opzegvergoeding gevraagd.

Meestal ligt dat rond 20-30%, wat normaliter als voorschotwaarde gevraagd wordt. Dit zou toch vermeld moeten staan in hun algemene voorwaarden. Indien niet, wat staat er dan wel in vermeld mbt opzeggen?

9 op 10 zal dat voorschot dus als vergoeding gevraagd worden, ook al heeft de keukenzaak nog niet echt kosten gemaakt (behalve administratieve), daar de keuken pas binnen 1 jaar geplaatst zal worden.

Grtz.

Terug naar “Archief”