Bij de uitspraak (7 jaar geleden!) was het bedrag vastgesteld op 125 euro/kind, zonder bijkomende kosten.
Intussen betaal ik, volgens indexatie, 137,6 euro/kind.
Alles werd altijd korrekt en op tijd betaald.
De verblijfregeling vd kinderen: Om de 14 dagen in het W.E. bij mij en de helft vd vakanties.
In oktober 2009, kreeg ik opeens een deurwaarder over de vloer, met een dagvaarding. Dit betrof verhoging vd bijdragen tbv 200 euro/kind, en nog een pak extra kosten die ze gemaakt had in het verleden (kledij, school, dokter,...), waarbij ik ook nog eens 'veroordeeld' werd om deze deurwaarder te betalen

Uiteindelijk is het vonnis uitgesproken: 180 euro/kind+extra kosten+ betaling vd deurwaarder, en dit met terugwerkende kracht( okt 2009)!

Ik was zwaar aangedaan dat dergelijk vonnis was uitgesproken, niettegenstaande ik altijd insta voor het halen én terugbrengen vd kinderen, en zij daar totaal geen moeite voor doet
Al drie jaar geen kledij meer meegeeft voor de kinderen, wat voor mij ook extra kosten met zich meebrengt. (ze heeft geen kledij meer mee daar ik de kledij eens niet had gewassen

Mijn situatie:
- Alleenstaand
- Maandloon: 1250 euro
- Afbetaling woning: 637 euro
- kosten nutsvoorzieningen: (elek, gas, water, telenet, ...)
Situatie ex:
- Samenwonend
- Maandloon: 1300+maandloon partner
- Kindergeld 288 euro
- Afbetaling woning: ongeveer idem
Hoe ver kan de tegenpartij gaan, voordat iemand 'in de goot' beland?
Hoe kan ik nu zelf 'iets geven' aan mijn kinderen?
Ik maak héél veel gebruik van het openbaar vervoer, om mijn kinderen toch iets te kunnen geven, terwijl mijn ex zich 'alles' kan veroorloven!
Iedere euro die ik uitgeef 'moet' ik in twee bijten bij wijze van spreken.
Uiteraard kan ik ook de W.E. gaan werken, dit ten nadele vd relatie vader-kind.
Uiteraard is het mijn plicht om alimentatie te betalen, maar stel me toch vragen bij de manier waarop deze uitspraken worden gebaseerd!
Mijn ultieme vraag:
Is er een wet die bepaald, hoeveel onderhoudsbijdrage max. kan worden toegekend volgens het maandloon?
Kan ex zomaar eisen dat ik deze deurwaarder dien te betalen?
Tuxy