- een gedwongen opname (verlegd tot 40 dagen) op basis van leugens? Lijkt me onwaarschijnlijk. Wat met de mening van vrederechter en advocaat hierin? Een collocatie dwing je niet af zonder ernstige reden, echt waar.
..
Tijdens al mijn ervaring in de psychiatrie heb ik nog nooit meegemaakt dat er ONMIDDELIJK een diagnose gesteld word. Er wordt op zijn minst een observatie aan voorafgegaan.
Jij bent precies bevooroordeeld. Het is niet omdat dit theoretisch gezien niet gebeurd of omdat je het zelf nog nooit hebt meegemaakt, dat het dus nooit gebeurd.
Moest iedereen zo denken als jij, dan heeft iemand die dit wel heeft meegemaakt dus geen recht van spreken omdat alle psychiaters zich aan de wet houden vlgs jou?
Of Kwispel zijn versie waar is of niet, weet ik niet, maar indien wel dan illustreert jouw houding eigenlijk goed hoe mensen het slachtoffer worden van dergelijke voorvallen, omdat teveel mensen de diagnose van een persoon met een titel voor zijn naam als een autoriteit zien en die niet eens in twijfel kunnen trekken.
[/quote]