Aanvraag bestelling via email

MartijnWinten
Topic Starter

Aanvraag bestelling via email

#1 , 27 apr 2010 12:56

Beste,

Ik weet niet of ik dit in het juiste subforum post maar de situatie is als volgend.

Sinds begin Maart kreeg ik mails van een bedrijf met informatie over overheidsopdrachten. Zelf had ik nooit iets aangevraagd, maar ik krijg wel meer spam dus verwijderde iedere dag die mail naar de prullenbak en daar was het opgelost voor mij.

Een week geleden kreeg ik ineens een 2de herinnering in de bus van dat bedrijf wat deze mails stuur dat ik hen nog 450 euro moet betalen in verband met aangevraagde diensten.

Nadat ik deze brief had ontvangen heb ik hun een vriendelijke mail geschreven en verzocht te stoppen met het sturen van mails aangezien ik dit niet had aangevraagd en de factuur te laten vallen aangezien ik ze niet ga betalen want ik heb het niet aangevraagd.

Op mijn mail kreeg ik een reactie van hun met een hele mailwisseling die ik met dat bedrijf gevoerd zou hebben. Inderdaad zijn deze mails afkomstig vanuit het bedrijf waar ik werk maar ik heb ze niet gestuurd.

Gisteren kreeg ik een brief voor de onmiddelijke inning van hun incasso bureau voor het bedrag van 520 euro.

Ik heb deze mails helemaal niet gestuurd en ben ook niet van plan om het bedrag te gaan betalen maar mijn vraag is vooral: is een email die via mijn computer is gestuurd rechtsgeldig en hoe kan ik het beste reageren op hun factuur + aanmaningen.

Alvast bedankt voor een spoedig antwoord.

Met vriendelijke groet,

Martijn

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 apr 2010 16:13

Incasso is zo wie zo niet geldig in België .
Tussen handelaars wordt (kan)een mail wel als rechtsgeldig beschouwd daar zal het heel mat moeilijker zijn om iets te bewijzen.
Wat zegt /schrijft de andere firma- wat voor type firma is het - gekend bij testaankoop of unizo voor wanpraktijken of is het een bonafide zaak.
Kunnen zij de oorspronkelijke mail tonen waar staat wie bij u in de firma een bestelling zou geplaatst hebben en wat hebben ze gedaan voor uw firma.
Wie kan nog meer op uw computers --- dan moet in de 'send' ook iets staan.

MartijnWinten
Topic Starter

#3 , 27 apr 2010 16:26

Mijn computer op het zerk hier kan iedereen aan. Aangezien dit een bedrijf is vol met informaticamensen.

Het bedrijf is Govex. Stuurt overheidsopdrachten ofzoiets. Maar de aanvraag is via mijn email van mijn gewoon werk gestuurd en niet via mijn emailadres van mijn bijberoep...

In mijn sent items stond inderdaad een mail waarin dit aangevraagd werd echter heb ik deze mails nooit gestuurd... Deze mail heb ik ook pas gezien nadat ik begon te zoeken in verband met die tweede aanmaning

Het bedrijf zegt dat ik moet betalen omdat ik het heb aangevraagd, maar dit is helemaal niet zo...

Alvast bedankt voor je antwoord...

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 apr 2010 18:49

Naar waar is hun informatie gestuurd???

Gezien niet alle info hier wordt gegeven best asap contact opnemen met een advocaat.

Terug naar “Handelspraktijken”