Beste,
Ik weet niet of ik dit in het juiste subforum post maar de situatie is als volgend.
Sinds begin Maart kreeg ik mails van een bedrijf met informatie over overheidsopdrachten. Zelf had ik nooit iets aangevraagd, maar ik krijg wel meer spam dus verwijderde iedere dag die mail naar de prullenbak en daar was het opgelost voor mij.
Een week geleden kreeg ik ineens een 2de herinnering in de bus van dat bedrijf wat deze mails stuur dat ik hen nog 450 euro moet betalen in verband met aangevraagde diensten.
Nadat ik deze brief had ontvangen heb ik hun een vriendelijke mail geschreven en verzocht te stoppen met het sturen van mails aangezien ik dit niet had aangevraagd en de factuur te laten vallen aangezien ik ze niet ga betalen want ik heb het niet aangevraagd.
Op mijn mail kreeg ik een reactie van hun met een hele mailwisseling die ik met dat bedrijf gevoerd zou hebben. Inderdaad zijn deze mails afkomstig vanuit het bedrijf waar ik werk maar ik heb ze niet gestuurd.
Gisteren kreeg ik een brief voor de onmiddelijke inning van hun incasso bureau voor het bedrag van 520 euro.
Ik heb deze mails helemaal niet gestuurd en ben ook niet van plan om het bedrag te gaan betalen maar mijn vraag is vooral: is een email die via mijn computer is gestuurd rechtsgeldig en hoe kan ik het beste reageren op hun factuur + aanmaningen.
Alvast bedankt voor een spoedig antwoord.
Met vriendelijke groet,
Martijn