In oktober van vorig jaar zijn we tegels gaan kiezen voor ons huis. Deze tegels zijn geleverd via mijn broer zijn werk. Bij die handelaar werd er een bon opgemaakt met de bestelde producten, ons adres stond er ook op vermeld als leveringsadres, maar de factuur ging doorgestuurd worden naar mijn broer zijn werk. Mijn vriend heeft er gewoon een parafke opgezet op die bon, dus niet zijn volledige handtekening. De reden waarom het via mijn broer zijn werk ging was omdat we het dan op afbetaling mochten aflossen dat bedrag. Tot op heden hebben wij met mijn broer zijn (ex)werk nog geen enkele afbetaling gedaan, dit omdat ze ons geen papier hebben laten ondertekenen en ook geen gegevens hebben doorgegeven voor de betaling. Mijn broer heeft dan in november zijn ontslag gekregen en is er eind december 2009 gestopt met werken.
Nu vandaag (6 maanden later)krijgen we een mail van dat bedrijf of het mogelijk is om eens langs den bureau te komen om een afbetalingsplan op te stellen en een papier af te tekenen. Het gaat over een bedrag van €2544,92+21%btw.
Volgens hun mail kunnen we afleiden dat ze ons precies geen factuur gaan opsturen ... Nu vragen wij ons af of dit allemaal nog kan ? Ze laten eerst maanden niks van hun horen en nu komen ze opeens met een mail aandraven om een papierke af te tekenen ... Ze sturen geen factuur ...
Als wij een papierke moeten aftekenen, zal dat toch eentje moeten zijn met vermelding van factuurnummer als ze BTW aanrekenen.
In hoeverre kunnen zij ons doen betalen ? Zolang er geen factuur is opgemaakt, kunnen zij ons toch niks doen ? Of wel ?
Iemand die ons hierover iets kan vertellen ?
Thanks !