Onvolledige betaling van factuur

Dinsdag
Topic Starter

Onvolledige betaling van factuur

#1 , 06 apr 2010 01:09

Beste forumleden

Als zelfstandige schrijnwerker doorsta ik een belangrijke vraag over een onvolledige betaling van een factuur door klant X.

De prijsofferte en factuur die ik heb opgesteld, is niet door de klant getekend. Dit is te wijten doordat ik reeds een goede band heb opgebouwd met deze klant. Daarnaast is er ook geen leveringstijd of termijn afgesproken voor de meubels te plaatsen.

Dit laatste is nu het knooppunt van mijn probleem. De klant wil slechts 1/3e van het totale bedrag betalen, doordat de levering en plaatsing van de goederen, naar zeggen van de klant, te laat is gebeurd.

Vermits, zowel offerte als factuur, niet ondertekend zijn door de klant berust mijn vraag wat ik kan doen tegen dit probleem?

Gelieve zo snel mogelijk te reageren, want het gaat hier om een groot openstaand bedrag.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv

#2 , 06 apr 2010 09:42

"Te laat geleverd" is geen argument om een factuur niet te betalen. Werd er slecht werk geleverd (kastjes passen niet, hangen scheef, verkeerde kleur, ...) dan zou de klant wel kunnen protesteren.

Stuur een aangetekende brief om het saldo op te eisen en als de klant niet over de brug komt, via een advocaat laten dagvaarden. Met de feiten die je nu presenteert win je zeker.

Het feit dat de factuur gedeeltelijk betaald wordt houdt in dat de klant de geleverde werken aanvaard.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”