werkloze ( recht op privacy)

Sander_o
Topic Starter

werkloze ( recht op privacy)

#1 , 14 mar 2010 23:12

Ik stel mij de vraag of een werkloze dezelfde rechten op privacy heeft dan een gewone werkende burger .

Gelden er andere wettelijke regels voor werklozen ( bvb in het recht op de privacy ) , zoja waar kan ik die vinden .

Mag bvb een vdab een werkloze zijn privacy schenden als dit te maken heeft met begeleiding naar werk toe ?

Indien dit gebeurd moet men dan de vdab in zijn algeheel , of de medewerkster die deze fout heeft gemaakt verantwoordelijk stellen ?

Hoe zal een rechter oordelen indien duidelijk blijkt ( zelfs op basis van wetteksten ) dat de rechten van de werkloze geschonden zijn ?

Moet deze puur oordelen naar de wetteksten toe , of kan er een afwijking zijn omdat de persoon een werkloze is ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 15 mar 2010 00:47

De Belgische grondwet garandeert gelijkheid van rechten voor al zijn burgers, of deze nu werken of niet.

Verder wil ik wel zeggen dat we sinds enige maanden problemen hebben met onze kristallen bollen en dat uw post beduidend doeltreffender beantwoord zou kunnen worden als u uw probleem meer gedetailleerd zou posten...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 mar 2010 19:50

Wat bedoeld u met privacy ??

Reclame

Terug naar “Privacy-bescherming”