Jochen, je hebt getekend en verklaard dat de wagen in orde was.Op de verkoopsacte, die door beiden getekend is, heb ik geschreven dat ik wagen gekocht heb en dat deze geen verborgen gebreken toonde. Deze acte is door beide partijen ondertekend.
Heb ik iets, waardoor ik kan afzien van de verkoop en natuurlijk mijn geld kan terugeisen ?
Dit noemt men een exoneratie of een bevrijdingsbeding.Op de verkoopsacte, die door beiden getekend is, heb ik geschreven dat ik wagen gekocht heb en dat deze geen verborgen gebreken toonde. Deze acte is door beide partijen ondertekend.
Inderdaad: Fraus omnia corrumpit: in het geval van bedrog - kwade trouw, dan is er steeds nietigheid.De verkoper ter kwader trouw kan zich echter wel niet bevrijden van de verborgen gebreken waarvan hij kennis had/ moest hebben.
Vorige week vrijdag (08/09/2006) heb ik aan een particuliere persoon in Maaseik een wagen gekocht.
De wagen sputterde een beetje en hij wist me te vertellen dat ze in de garage verkeerde bougies gestoken hadden. Ik heb gebeld naar de garage en daar wisten ze me te vertellen dat het sputteren inderdaad aan de bougies zou liggen.
Ik heb de wagen gekocht en deze meegenomen naar huis (Diksmuide, is de andere kant van Belgi? dus).
Eerste ding dat ik gedaan heb, is de wagen binnengebracht in de plaatselijke Toyota-garage, wat blijkt, bougies zijn goed maar...
Auto is accident? en zijn sputter probleem ligt niet aan de bougies. Het probleem moet al een hele eind in de wagen zitten, en niet een maand (sederd dat hij nieuwe bougies laten steken heeft) zoals de verkoper eiste.
Op de verkoopsacte, die door beiden getekend is, heb ik geschreven dat ik wagen gekocht heb en dat deze geen verborgen gebreken toonde. Deze acte is door beide partijen ondertekend.
Heb ik iets, waardoor ik kan afzien van de verkoop en natuurlijk mijn geld kan terugeisen ?
De wagen is voor de rest wel piekfijn in orde !!!
Please help me !!
Jochen
hey Jochen,ik heb net hetzelfde meegemaakt met de aankoop van een moto. je kan die verkoper (ook al is hij particulier)via de rechtsbijstand van uw verzekering aanklagen wegens verkoop met verborgen gebreken.En geloof me...dat komt goed.Ik spreek uit ervaring.
Groetjes en succes
[/quote]hey Jochen,ik heb net hetzelfde meegemaakt met de aankoop van een moto. je kan die verkoper (ook al is hij particulier)via de rechtsbijstand van uw verzekering aanklagen wegens verkoop met verborgen gebreken.En geloof me...dat komt goed.Ik spreek uit ervaring.
Groetjes en succes
ee particulier kan je niet vervolgen wegens gebrek aan kennis, maar goed alst wel zo is zoveel te beter dan gaan er zo goed of geen tweedehandse wagens meer de markt op komen trouwens ik moet dan ook eens dringend zaak van maken mijn auto heeft ook defecten, mischien moet ik klacht indienen tegen de verkoperVorige week vrijdag (08/09/2006) heb ik aan een particuliere persoon in Maaseik een wagen gekocht.
De wagen sputterde een beetje en hij wist me te vertellen dat ze in de garage verkeerde bougies gestoken hadden. Ik heb gebeld naar de garage en daar wisten ze me te vertellen dat het sputteren inderdaad aan de bougies zou liggen.
Ik heb de wagen gekocht en deze meegenomen naar huis (Diksmuide, is de andere kant van Belgi? dus).
Eerste ding dat ik gedaan heb, is de wagen binnengebracht in de plaatselijke Toyota-garage, wat blijkt, bougies zijn goed maar...
Auto is accident? en zijn sputter probleem ligt niet aan de bougies. Het probleem moet al een hele eind in de wagen zitten, en niet een maand (sederd dat hij nieuwe bougies laten steken heeft) zoals de verkoper eiste.
Op de verkoopsacte, die door beiden getekend is, heb ik geschreven dat ik wagen gekocht heb en dat deze geen verborgen gebreken toonde. Deze acte is door beide partijen ondertekend.
De wagen is voor de rest wel piekfijn in orde !!!
Please help me !!
Jochenhey Jochen,ik heb net hetzelfde meegemaakt met de aankoop van een moto. je kan die verkoper (ook al is hij particulier)via de rechtsbijstand van uw verzekering aanklagen wegens verkoop met verborgen gebreken.En geloof me...dat komt goed.Ik spreek uit ervaring.
Groetjes en succes