Om te beginnen kan er dan geen sprake meer zijn van huur, Het huurcontract is immers verbroken. Men spreekt dan van een bezettingsvergoeding.
In tegenstelling tot een huurgeld wordt een bezettingsvergoeding berekend per dag.
Lees nauwgezet het vonnis na. Indien erin wordt gesproken van een bezettingsvergoeding hoe wordt deze dan berekend? per dag of per maand?
Dat klopt, het kind krijgt in feite een andere naam.
Door de woning niet tijdig te verlaten begaat u een contractuele fout. U kan dan aansprakelijk gesteld worden voor alle (voorzienbare) schade die de eigenaar hierdoor lijdt.
Zover de zuivere theorie. Wat betreft die onmogelijkheid van de poster betreft om op 30 april te verhuizen, daarover zou ik persoonlijk als ik van de poster was, niet van wakker liggen, ik spreek hier uit persoonlijke ervaring. Indien iemand hierin geinteresseerd is wil ik dat wel uitleggen.
Wat als de eigenaar op 1 mei om 00.00 uur een ander slot steekt of de deur laat dichtmetselen. Of daar zelf staat met een verhuiswagen en alles wil binnenzetten.
Dan begaat die eigenaar een zware fout. Dat is inbraak vermits hij de sleutels nog niet overhandigd gekregen heeft. Huisvredebreuk heet zoiets ook nog. Kan hem zwaar te staan komen. Tenzij hij daar natuurlijk staat met een deurwaarder met een effektief uitzettingsbevel. Normaal gesproken zijn we dan wel een aantal maanden verder.
Ik weet het, niet rechtvaardig, een verhuurder dient echter deze zaken in te calculeren.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard