contract

yoel
Topic Starter

contract

#1 , 20 mar 2010 09:30

Beste,

Ons contract verloopt 31maart 2010 dat is dooor de vrederechter vastgesteld doordat we niet overeen kwamen door bepaalde omstandigheden die ik hiervoor al op de site had gezet.
Nu was mijn vraag we vinden geen app. du heeft mijn vriend gebeld met de huisbaas en gevraagd of we nog een maandje langer mochten blijven hij stemde toe omdat hij het wou goedmaken wat er in het verleden is gebeurd( niet dat het goed te maken valt) nu hij wilt dit niet op papier zetten en ook omdat wij iedere maand later betalen moeten we een intrest betalen van 10% op een jaar dat komt neer om 4.5€ nu vraagt hij of we de huur op 31 maart kunnen betalen en met de intrest van 4.5€ maar we betalen nu op tijd moet dat dan ? Ik weet niet wat te doen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 20 mar 2010 14:17

In hoeverre vertrouwt u de verhuurder om u effectief die maand langer te laten blijven?

yoel
Topic Starter

#3 , 22 mar 2010 12:33

eiegenlijk vertouw ik hem niet hij heeft al eens binnen geweest met valse sleutels enz... dus gewoon verhuizen zou eigenljik het beste zijn ?

Reclame

Lex

#4 , 22 mar 2010 12:41

Art. 11.Wanneer een huurovereenkomst vervalt of eindigt ten gevolge van een opzegging, kan de huurder, die het bewijs levert van buitengewone omstandigheden, om een verlenging verzoeken.
Deze verlenging wordt, op straf van nietigheid, uiterlijk een maand voor de vervaldag van de huur aan de verhuurder gevraagd bij een ter post aangetekende brief. (Woninghuurwet)

"Mijn vriend heeft gebeld" is geen aanvraag per aangetekende brief!

yoel
Topic Starter

#5 , 22 mar 2010 13:02

Zijn we dan niet te laat dat het 1 maand op voorhand moet het is ondertussen al 22 maart 2010.

Lex

#6 , 22 mar 2010 13:13

Zijn we dan niet te laat dat het 1 maand op voorhand moet het is ondertussen al 22 maart 2010.
Uiteraard is het nu te laat om de verlening via aangetekende brief te vragen en aangezien u zelf aangaf de verhuurder niet te vertrouwen....

Snel een andere woning zoeken en inpakken!

yoel
Topic Starter

#7 , 22 mar 2010 13:51

Uiteraard is het nu te laat om de verlening via aangetekende brief te vragen en aangezien u zelf aangaf de verhuurder niet te vertrouwen....

alles is al ingepakt dus gewoon verhuizen.

Lex

#8 , 22 mar 2010 14:31

alles is al ingepakt dus gewoon verhuizen.
Als u de aanvraag niet minstens één maand op voorhand per aangetekend brief deed en u geen vertrouwen hebt in de verhuurder, dan zou ik geen risico nemen en zorgen dat u ten laatste op 31 maart de woning verlaat.

Terug naar “Huren”