Hoogstwaarschijnlijk wordt dit een rechtszaak. Bereidt u er dan ook maar op voor dat het nog een hele tijd zal duren vooraleer uw schade vergoed wordt. Als er geen getuigen zijn is het woord tegen woord en zal de rechter een beslissing moeten nemen.Onlangs reed ik met mijn vrouw op de expressweg hasselt - sint-truiden. Aan verkeerslichten stoppen we samen met een aantal wagens voor en achter mij voor het rode licht. Het licht word groen, voor mij vertrekt iedereen inclusief mezelf en de wagen achter mij. Een paar wagens voor mij valt er echter een wagen stil waardoor iedereen plots op de rem moest gaan staan. Ik kan nog juist tot stilstand komen zonder de wagen voor mij te raken maar de wagen achter mij rijd achteraan op mij in. Klassieke kop-staart aanrijding en vlug geregeld denk ik dan.. Niet dus. De bestuurder van de aanrijdende wagen verklaard aan de politie dat ik op het moment van de feiten achteruit reed en daardoor op haar gereden ben. De verzekering is nog steeds een kat-en-muis spelletje aan het spelen blijkbaar en de schade aan mijn wagen word nog steeds niet vergoed. Is er iemand die mij wat raad/hoop kan geven in deze situatie aub? Hartelijk dank alvast.
Juist triestige reply gekregen van mijn verzekeringsagent. De expert kan niet met 100% zekerheid zeggen aan de hand van de schade wie er in fout is. Mijn conclusie is dat ik voor alles zelf zal moeten opdraaien. Mijn vertrouwen in het gerecht neemt hierbij weer eens een serieuze daling. Als je een lichte kop-staart aanrijding veroorzaakt met een weinig schade volstaat het dus te claimen dat de persoon voor u achteruit bolde...
Er is nog geen uitspraak van de rechter, de zaak werd zelfs nog niet voorgelegd aan de rechter, en je vertrouwen in het gerecht wordt aangetast door een schrijven van je verzekering. De logica ontgaat mij hierbij.Mijn vertrouwen in het gerecht neemt hierbij weer eens een serieuze daling
"De expert stelt dat naar zijn mening de tegenpartij tegen klant gereden is maar hierover niet voor 100% uitsluitsel gegeven kan worden"Eigenlijk begrijp ik hoe langr hoe minder van dit verhaal. Jij wordt aangereden door een achterligger. Een vaak voorkomende kopstaartaanrijding. Of dat nu aan verkeerslichten of elders gebeurt maakt eigenlijk niet zoveel uit.
De achterligger is hier duidelijk in de fout. Er zijn voldoende artikels in de verkeerswet die kunnen aangegrepen worden (onvoldoende afstand, voertuig niet onder controle, ...).
Ik vind het dan ook bizar dat de verzekeringsmaatschappijen in de clinch gaan en de zaak niet gewoon uitbetalen, zoals ze dagelijks met zovele zaken doen. Het zou betekenen dat jouw schade niet wordt vergoed, jouw verzekeringsmaatschappij de schade terugbetaalt aan de achterligger en jouw polis duurder wordt.
Vandaar dat ik toch vermoed dat er nog andere elementen meespelen.
Dat is de versie van pengocha.Eigenlijk begrijp ik hoe langer hoe minder van dit verhaal. Jij wordt aangereden door een achterligger.
Dat denk ik niet.Het zou betekenen dat jouw schade niet wordt vergoed, jouw verzekeringsmaatschappij de schade terugbetaalt aan de achterligger en jouw polis duurder wordt.