Afzender vroeg volgende bericht te plaatsen.
Mijn zoon gaat regelmatig spelen bij een ander autistisch kind. Ze kennen elkaar van op de schoolbus. De moeder is een manisch depressieve vrouw die allerlei medicijnen neemt en daar dan nog eens alcohol op drinkt. Ze heeft een minnaar, haar echtgenoot weet van die relatie maar kan ze onmogelijk stoppen, de man moet werken, tijdens zijn werkuren zit de minnaar daar. Deze situatie houdt al een tijdje aan en dreigt nu te ontploffen.
Zondag was mijn zoon daar gaan spelen, de vrouw is naar minnaar vertrokken en liet twee autistische kinderen(10 en 11 j.) daar gedurende meer dan 3 uur alleen achter. Via een sms’je ben ik daar achter gekomen, ben onmiddellijk mijn zoon gaan ophalen en ben hun zoon gaan afzetten bij zijn oudere zus(=23j).
De man was ondertussen vertrokken van zijn werk, de vrouw is uiteindelijk strontzat thuisgekomen om 3 uur s’nachts. Gisteren dan een telefoontje gekregen waarin ze aan het wenen was en vertelde ze dat haar man haar had geslagen met een biljartstok.
Ik weet niet wat ik er moet van denken omdat ze zo labiel is en weeral onder invloed van…(pillen/drank?). Politie schijnt ze niet gebeld te hebben.
De vrouw zegt al langer dat ze wil scheiden van haar man en gaan samenwonen met haar minnaar maar ze neemt geen enkel initiatief omdat ze weet/denkt dat haar zoon zal toegewezen worden aan haar man.
Ik heb ze al voorgesteld om eens te gaan praten met een relatietherapeut of enige andere psychologische hulp te vragen maar ze wil dit niet ook verwijzing naar een CAW valt in dovenmansoren. De man die me regelmatig belt is aan het einde van zijn latijn en ik vrees dat daar een dezer dagen een familie drama van komt.
Zo vertelde hij gisteren nog dat hij in de zetel slaapt en dat zij met haar zoon slaapt een zoon van 10 jaar die nog met een ‘pamper’ slaapt. Hij schijnt ook al 8 dagen opeenvolgende dagen afwezig te zijn op school.
Ik voel aan dat ik wat moet doen of er gebeuren ongelukken, de dag dat de vrouw gaat scheiden vrees ik dat haar man zich zal wreken op haar en haar minnaar, hetzelfde zie ik gebeuren als die minnaar daar blijft over de vloer te komen. Ik houd mijn hart al vast de dag dat de echtgenoot eens vroeger van het werk komt en die twee bedgymnastiek ziet doen.
Iemand ideeën wat te doen om te helpen?
Of is het beter om me afzijdig te houden, want dit is een tijdbom die ieder ogenblik kan afgaan?
Hopelijk is het verhaal een beetje te volgen, want dit grijpt me aan, ik ben er niet goed van.