Hallo, in mijn contract staat een alinea dat er ieder jaar wordt geïndexeerd en dat de belanghebbende dit schriftelijk dient mee te delen.
Het epc attest is vorig jaar echter vervallen, dus als alles in de tool wordt ingegeven dien ik a.d.h.v de indexering een lagere huurprijs te betalen. Verhuurder erkent dit, wou eerst wel indexeren maar nadat ik hem wees op het vervallen attest wilt hij niet indexeren.
Ik ben in dit geval de belanghebbende en wil dus wél indexeren. Mijn huisbaas zal uiteraard het nodige doen binnenkort om een nieuw EPC te laten vaststellen.
Maar tot die tijd wens ik wel het geïndexeerde bedrag te betalen. Mijn contract verjaarde 2 maand geleden, dus ik kan op dit moment nog met terugwerkende kracht een aanpassing vragen.
Mijn vraag is heel simpel: ben ik juridisch in orde?
Ik baseer me hiervoor volledig op mijn contract en op het feit dat de huurindexatie een wettelijk beschermmiddel is – niet alleen van de verhuurder maar ook v.d. huurder i.g.v. deflatie.
Ookal weet ik dat er onder de reageerders van dit forum veel verhuurders zitten. Hoop ik op een objectieve kijk.