Contract staan 2 verhuurders, echter AS gericht naar 1 verh. AS geldig in rechtbank?

Kellings
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Contract staan 2 verhuurders, echter AS gericht naar 1 verh. AS geldig in rechtbank?

#1 , 26 apr 2025 01:42

Hallo, ik besef me dat de ingebrekestelling richting mijn ex verhuurder (betreft onwettige blokkering huurwb) steeds gericht heb naar 1 verhuurder terwijl er 2 in mijn huurcontract staan. Ik vergat die 2de verh. omdat ik sinds dag 1 alleen maar met de andere in contact stond en hij alles regelde, emailverkeer, sleutels, problemen... etc.

Nu wil ik een procedure beginnen voor de rechtbank maar vraag ik me af of dit wel geldig zal zijn. Aangezien ik ook de partner van de verhuurder moet dagvaarden, omdat ook deze in het huurcontract staat.

Stuur ik best een 2de AS gericht naar beiden?

Thomas_AA

#2 , 27 apr 2025 08:33

Een gehuwd samenwonend koppel? M.a.w. in de praktijk is het aannemelijk dat de andere verhuurder ook op de hoogte was?

Schrijf ze voor de gerechtelijke procedure effectief allebei aan. Het is dan aan die ene partij om zelf aan te geven voor de rechtbank dat ze niet op de hoogte was van de problemen. De rechter zal dan beslissen of dit steek houdt.

U moet daar niet mee afkomen. Er is ook geen enkele verplichting om voor elke courante communicatie ze steeds allebei te betrekken.

Franciscus

#3 , 27 apr 2025 15:10

Alleen als u ze voor de rechtbank in verzoening of ten gronde (= met dagvaarding) wil hebben.

Anders wordt de zaak sowieso uitgesteld.
Gehuwden / wettig samenwonenden en eerste graad kunnen mits volmacht (geschreven en met EID aanwezig en best ook recto verso op volmacht)

Reclame

Terug naar “Huren”