aankoop appartement

Annemie54
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

aankoop appartement

#1 , 03 apr 2025 12:32

Ik koop een appartement onder erfgoedpacht/hotelfunctie. De immo beweert meermaals dat er 5% registratierechten en geen 12% te betalen zijn. Na het tekenen van de compromis blijkt dat er ook nog hotelaandelen moeten gekocht worden ter waarde van 900e die ook niet vermeld geweest zijn, en ook dat ik per dag als ik daar verblijf 35e moet betalen aan het hotel. Ik heb dit specifiek gevraagd en hij ontkende dit (gelukkig gesprek opgenomen). Na contact met de notaris blijkt dat er toch 12% registratierechten moeten betaald worden en 5% op de erfpacht. Het scheelt ons in totaal bijna 11000 e dat we extra moeten betalen en die niet begroot zijn. Ik heb de makelaar gecontacteerd en die wimpelt het af: ja ... een foutje. Ik heb hem gevraagd wat zijn voorstel is nav dit probleem. Sindsdien heb ik niets meer gehoord. Het contract zou eind juni rond moeten zijn.
Wat kan ik in dit geval het beste doen?

Basejumper2
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 apr 2025 20:20

Beste

Ik vrees dat u weinig op papier heeft. En u had ook de mogelijkheid om uw notaris te vragen dit na te kijken vooraleer u tekende. U betaalt tenslotte een stevig ereloon aan de notaris. Ik begrijp niet waarom mensen dan geen gebruik maken van hun juridische en notariële expertise.

Reclame

Terug naar “Kopen”