beslaglegging erfdeel

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
proximusboyke3166
Topic Starter

beslaglegging erfdeel

#1 , 02 apr 2025 17:24

ik heb in mijn jeugdjaren schulden gemaakt. Door loonbeslag is alles na 21 jaar aftbetaald.
Met uitzondering van fiducre fidusud eos. Dit zijn loonafstand en dit heb ik laten stopzetten. Ik betaal nu zelf kleine deeltjes aan hen.
Maar mijn tante is overleden en ga nu een aanzienlijke erfenis krijgen.
Kan ik deze kwijtspelen.
Notaris zegt bij verdeling dat ze moeten nagaan of er geen schulden zijn bij de staat of belastingen.
Die heb ik niet. Maar als ik bij myfin kijk staan deze wel op myfin dat ik geen geld kan terug krijgen maar moet afgeven aan hen.
Nu is de vraag kan de notaris zo opdracht van de belastingen krijgen dat hij niet mag uitbetalen maar aan die schuldeisers betalen die bij hen geregistreerd staan ?

Basejumper2
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 apr 2025 19:57

Beste

Ja dat kan. De notaris zal aan de belastingen vragen of er nog schulden zijn. Indien die er zijn wordt dat afgehouden. Dat geldt echter niet voor privé schulden bij banken. Let wel : indien zij kennis zouden hebben dat u een erfenis ontvangt, kunnen zij wel bewarend beslag leggen.

proximusboyke3166
Topic Starter

#3 , 02 apr 2025 23:56

Het waren privéschulden bij banken en opgekocht door incasso.
Geen loonsoverdracht en dan beslag die door rechtbank is bevestigd. Deze schulden zijn vereffend. De openstaande schulden zijn enkel incasso die schukden opgekocht hebben waar nooit een rechtbank is bij te pas gekomen ook geen deurwaarder. En enkel loonafstand die je kan stopzetten . Maar die staan wel bij de belastingen geregistreerd moest ik ooit geld tegoed hebben van belastingen zullen ze me niet betalen maar naar de incassos

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”