Boete wegens voorbij rijden van C3 bord

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
rani777
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Boete wegens voorbij rijden van C3 bord

#1 , 11 mar 2025 15:50

Graag jullie mening over het volgende:

Iemand rijdt in een straat waar het verkeersbord C3 geldt, met een onderbord 'uitgezonderd plaatselijk verkeer'. De bestuurder rijdt de ene kant van de straat in, passeert het bord C3, parkeert de auto, maakt een bezoek van 1,5 uur en rijdt de straat uit van waar hij naar binnen is gereden (geen doorrijden door de hele straat).
Is deze bestuurder dan in overtreding of niet?
Want ik ben een beetje perplex dat dit werd vastgesteld als een overtreding ( geregistreerd door een ANPR-camera).
Het is verwarrend waarom de ANPR-camera niet heeft geregistreerd dat de auto niet door de straat is gereden om uit te rijden, maar 1,5 uur was geparkeerd.

Blaatpraat

#2 , 11 mar 2025 16:33

Kan je eens een streetview link posten naar die locatie?

rani777
Topic Starter

#3 , 11 mar 2025 18:50

Reclame

pouly

#4 , 13 mar 2025 10:33

Wat heb je gekregen, een GAS boete of een regulier PV en wat zijn vaststellingen. Om te kunnen spreken van een overtreding dienen en volgens mij 2 voorwaarden te zijn.
1. Het negeren van het verkeersbord.
2. Niet voldoen aan de voorwaarden plaatselijk verkeer zoals bepaald in artikel 2.47 van de wegcode.

Punt 1 kan perfect vastgesteld worden door een ANPR camera maar ik vraag mij af hoe men met een camera punt 2 kan vaststellen. De camera kan toch niet vaststellen wat er tussen het inrijden van de straat en het uitrijden van de straat is gebeurt. Voor de volledigheid hierbij artikel 2.47 waarvan sprake.

2.47. “Plaatselijk verkeer” of “plaatselijke bediening”: de voertuigen van de bewoners en hun bezoekers, de voertuigen voor levering inbegrepen, de voertuigen van geregelde diensten voor gemeenschappelijk vervoer, de voertuigen voor onderhoud en toezicht, wanneer de aard van hun opdracht dit rechtvaardigt, de prioritaire voertuigen bedoeld in artikel 37 en fietsers en ruiters.

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#5 , 15 mar 2025 17:50

Iemand rijdt in een straat waar het verkeersbord C3 geldt, met een onderbord 'uitgezonderd plaatselijk verkeer'. De bestuurder rijdt de ene kant van de straat in, passeert het bord C3, parkeert de auto, maakt een bezoek van 1,5 uur en rijdt de straat uit van waar hij naar binnen is gereden (geen doorrijden door de hele straat).
Is deze bestuurder dan in overtreding of niet?
Neen

Bezoekers van bewoners zijn toegelaten verkeer

PV bewijst niet dat de bestuurder geen plaatselijk verkeer is en dus een inbreuk begaat

Terug naar “Stel een vraag”