Eenzijdig ongeval met leasewagen 0,44 geblazen

thibaut.claeys
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Eenzijdig ongeval met leasewagen 0,44 geblazen

#1 , 02 mar 2025 23:04

Vorige week zondag ben ik bij het uitwijken voor 2 voetgangers in de gracht beland. Baantje is in heel slechte staat alsook de uitwijkzone (foto’s getrokken).

Mijn linkervoorwiel kwam in het drassige gras terecht en ik kon niet meer corrigeren. Mijn auto is in de gracht gevlogen en tot stilstand gekomen tegen een ‘duiker’ (stenen pijp die 2 grachten verbindt.

De politie is langsgekomen omdat mijn auto uit zichzelf een E-call heeft gemaakt. Ik heb 0,44 geblazen, maar toonde geen enkel iets van dronkenschap. Politie heeft enkel een pv opgemaakt voor intoxicatie, maar geen pv ongeval.

Hoe zal de verzekering hierop reageren? De auto zal een totaal verlies zijn.

Ik heb geen voorgeschiedenis met alcochol in het verkeer, aangezien ik praktisch nooit drink als sporter.

basejumper

#2 , 03 mar 2025 08:33

Beste

Gezien geen pv voor ongeval zal verzekering geen info ontvangen over intoxicatie. Tenzij u dat meldt. Lees de algemene voorwaarden omnium (u kan die voor elke verzekeringsmaatschappij terugvinden op internet). Bij AG is er geen dekking bij intoxicatie meer dan 1,5 promille (0,65 mg/l)
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

thibaut.claeys
Topic Starter

#3 , 03 mar 2025 10:28

Oké maar de politie gaf zelf aan geen pv ongeval op te maken omdat ze geen verband zien, de baan daar is in heel slechte staat. Het is niet de eerste keer dat dat daar gebeurd, je ziet tegenliggers niet komen en als je met je wil in de kant geraakt.

Reclame

Meeboo

#4 , 03 mar 2025 11:22

is er schade aan de duiker? Indien ja is er schade aan derde en moet er een PV opgemaakt worden

thibaut.claeys
Topic Starter

#5 , 03 mar 2025 11:40

Neen gelukkig niet

thibaut.claeys
Topic Starter

#6 , 03 mar 2025 20:29

Ze zagen geen verband, en ik voelde mij ook 100% normaal trouwens. Ze hebben geen enkel teken gezien die op dronkenschap kon wijzen, en ikzelf ook totaal niet anders was ik niet vertrokken.. het is een hele slechte baan en de voetgangers gaven ook aan dat ze effectief in het midden liepen, na een heel scherpe bocht.

thibaut.claeys
Topic Starter

#7 , 03 mar 2025 20:30

Zou dat dan als 2 verschillende zaken gezien worden?

Franciscus

#8 , 03 mar 2025 22:04

Kan niet de politie dient van de feiten PV op te stellen.
Dat is hun taak.
Wie gaat nu op draaien voor de kosten aan de duiker?
Rare politieambtenaren.

Meeboo

#9 , 04 mar 2025 08:20

terzijde, als u met 1,01 promille geen tekenen vertoont en u zelf ook niet doorhebt dat u dronken bent, zal het zeker u eerste pint niet geweest zijn. rekening mee te houden als u voor de rechter komt

thibaut.claeys
Topic Starter

#10 , 07 mar 2025 11:10

Dankjewel voor alle antwoorden. Ik kan jullie alleen zeggen wat er gebeurd is, en hoe de politiediensten het hebben afgehandeld. Ik vraag mij af wat er nu staat te gebeuren, echt raar.

Terug naar “Verkeersongevallen”